Článek
Automobilka Dacia se v posledních letech soustředila spíše na kompaktní modely, přičemž v tomto segmentu dosáhla působivých úspěchů jak u hatchbacků, tak u SUV. S modelem Bigster se pustila do většího C-segmentu a rychle zaznamenala působivý úspěch, na který se možná brzy pokusí navázat dalším větším modelem.
Tím by podle informací britského webu Autocar mohl být zvýšený kombík, který by mohla značka představit již v příštím roce. Nový model má být vyvíjen pod kódovým označením C-Neo a v současnosti už by měl být projekt ve značně pokročilé fázi, kdy již automobilka testuje i maskované prototypy.
Vůz zřejmě po designové stránce naváže na Dacii Sandero, bude však větší, vyšší a zřejmě i robustnější díky oplastování karoserie. Délka vozu by se mohla pohybovat okolo 4,6 metru. Technickým základem by pak podobně jako u většiny vozů značky Dacia měla být platforma CMF-B z vývoje skupiny Renault.
Nový kombík by tak mohl nabídnout techniku známou již z modelu Bigster, včetně mild a full hybridních pohonných jednotek. Ve hře může být také hybridní verze spalující i LPG a zajímavé bude sledovat, zda značka nabídne i pohon všech kol. Tato možnost by však mohla být v souladu s její nově tvořenou outdoorovou a aktivní identitou.
Naděje značky na úspěch v novém segmentu se přitom neopírají jen o úspěch modelu Bigster. Značka totiž vnímá stále silnou poptávku po vozech C-segmentu, které nejsou klasickými SUV, a v neposlední řadě vidí příležitost i díky rostoucím cenám u konkurence. A právě ceny byly vždy silným argumentem značky.
„V segmentu C chceme udělat to, co jsme udělali v segmentech B a B+,“ řekl pro Autocar Frank Marotte, prodejní a marketingový šéf značky Dacia. „Zjistili jsme to zejména u SUV segmentu C. Ale i hatchbacky segmentu C jsou pravděpodobně segmentem, kde ceny za posledních pět let vzrostly nejvíce.“



