Článek
Limitovaná edice hatchbacku, označovaná jako „nejvýkonnější Leon s pohonem předních kol všech dob“, vzdává hold podobně pojmenovanému závodnímu vozu a disponuje přeplňovaným čtyřválcovým motorem o objemu dvou litrů s výkonem 321 koní a točivým momentem 420 Nm. Tedy vrcholnou variantou čtyřválce, se kterým Volkswagen Golf R páruje pohon všech kol.
Motor je spojen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, která umožňuje novince zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy. Kromě toho má Leon VZ TCR adaptivní podvozek a elektronicky řízený přední diferenciál. K tomu se připojují tužší stabilizátory a vysoce výkonný brzdový systém Akebono se šestipístkovými třmeny.
Inspirace v motorsportu je rozpoznatelná z dálky díky přednímu spoileru, unikátním bočním prahům a zadnímu křídlu. Doplňuje je měděně zbarvený výfukový systém se čtyřmi koncovkami a speciální lehká kola obutá do sportovních pneumatik.

Závodní Cupra Leon TCR vlevo a silniční edice Cupra Leon VZ TCR
Zákazníci najdou také grafiku na bocích karoserie a kryty zpětných zrcátek z uhlíkových vláken. Nechybí znak VZ TCR na zadních dveřích.
Cupra zatím nezveřejnila fotografie interiéru, ale Leon VZ TCR má mít skořepinová přední sedadla se čtyřbodovými pásy. Zaujmou odnímatelná zadní sedadla pro snížení hmotnosti.
Výroba bude omezena na 499 kusů za nezveřejněnou cenu a vůz bude uveden na trh koncem příštího roku. Pokud je však pro zákazníka nová verze VZ TCR příliš ostrá a designově přestřelená, posílený motor dostane i 1500 kusů výchozí varianty VZ.


