Článek
Podobně jako další značky v rámci koncernu Stellantis také Opel konečně představuje svůj kompaktní elektrický sportovní model, který vznikl na základech SUV modelu Mokka a oživuje označení GSE. Inspiraci přitom čerpá ze závodního speciálu Mokka GSE Rally, který značka představila již dříve.
Podobně jako závodní vůz také Mokka GSE má výrazné černé prvky v nárazníku, které připomínají nasávání vzduchu. Kromě toho vůz zdobí také 20“ litá kola, za nimiž prosvítají žluté třmeny brzd, a nechybí označení GSE v masce nebo na boku.
Drobné změny se odehrály také v kabině, která nabídne sportovně tvarovaná sedadla s výraznější oporou, sportovní volant nebo hliníkové pedály. Novinkou je také čalounění Alcantarou na sedadlech i obkladech dveří nebo bílo-žluté detaily. Digitální kokpit pak nabídne i novou grafiku zobrazující data o jízdě.
Pod kapotou se podobně jako u mnoha dalších kompaktních elektrických sportovních vozů koncernu Stellantis objevuje jeden elektromotor o výkonu 207 kW (280 k) s točivým momentem 345 Nm, který pohání přední nápravu. Ani zde přitom nechybí samosvorný diferenciál Torsen.
Podle automobilky by měl být nový model Mokka GSE schopen akcelerovat z nuly na 100 km/h za 5,9 sekundy a maximální rychlost dosahuje 200 km/h. Dynamickými parametry tak Mokka GSE překonává i nedávno uvedený Opel Grandland Electric s pohonem všech kol.
Dojezd přes 400 kilometrů
Automobilka navíc vylepšila i podvozek sportovní novinky, který byl snížen, a vůz dostal nové tlumiče. Zadní náprava je tužší, úpravou prošel systém řízení a přední brzdy Alcon mají kotouče o průměru 380 mm a čtyřpístkové třmeny.
Napájení elektromotoru zajišťuje lithium-iontová baterie s kapacitou 54 kWh, která u standardního modelu slibuje dojezd 406 km. U sportovní verze se však dojezd zřejmě zkrátí. Za zmínku pak stojí i skutečnost, že se hmotnost vozu podařilo udržet pod hranicí 1,6 tuny.
Bližší informace o uvedení modelu na evropské trhy plánuje automobilka zveřejnit později, stejně jako ceny.