Hlavní obsah

Civic prošel neviditelným omlazením, nový je naftový motor

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Honda upravila svůj hatchback spadající do nižší střední třídy, rozdíly proti verzi před faceliftem jsou ale okem nepostřehnutelné. Největší změnou je tak instalace nového naftového motoru s objemem 1,6 litru.

Foto: Honda

Honda Civic (2013)

Článek

Japonská automobilka sice hovoří o „novém civicu“, z následujících řádků je patrné, že jde o marketingový trik. S přimhouřením očí lze o novince hovořit jako o faceliftu, zejména díky novému naftovému motoru.

Na první pohled je nový civic stejný jako devátá generace (prodává se teprve od loňského roku), největší vizuální změnou je instalace zadního spoileru pro všechny motorizace a deflektorů u předních i zadních kol pro zlepšení aerodynamiky. Zlepšení obtékání vzduchem je ovšem lepší v řádu pouhých procent, koeficient cx se nezměnil - i tak - 0,27 je na hatchback nižší střední třídy slušná hodnota.

Foto: Honda

Honda Civic (2013)

Co je dále nového? Civic dostal časové spínání světel, upravený palubní počítač s jednodušším ovládáním i podrobnějším výstupem o dojezdu či kombinované spotřebě paliva a signalizaci pro ostatní řidiče při nouzovém brzdění. Nový je i nyní prostřední stupeň výbavy Lifestyle, který snižuje častou bolístku japonských automobilů, totiž nižší možnosti individualizace výbavy.

Nejzajímavější je na novém modelu vznětový motor vlastní konstrukce, určený pouze pro evropské trhy a vyráběný ve Velké Británii. Cílem konstruktérů bylo snížit hmotnost a vnitřní tření. Nový čtyřválec s hliníkovou hlavou válců a hliníkovým blokem z objemu 1597 ccm nabídne také díky turbodmychadlu Garrett 120 koní (88 kW) a působivých 300 Nm při rovných 2000 otáčkách. Solenoidové vstřikovače Bosch jsou  schopné pracovat s vysokými tlaky - až 1800 barů.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Honda Civic 1.8 i-VTEC

Proti většímu motoru 2,2 i-DTEC je tento agregát o 47 kilogramů lehčí (celková hmotnost šestnáctistovky bez náplní a převodovky je 134 kg), takže méně zatěžuje přední část vozu. Slabší motor má o 30 koní a o 50 Nm méně než dva-dvojka, v kombinované spotřebě je na tom ale lépe 3,6 vs. 4,2 l/100 km. Motor plní emisní normu Euro 5, je však připraven i na Euro 6.

Foto: Honda

Honda Civic (2013)

S motorem 1,6 i-DTEC, který se zanedlouho dostane pod kapotu modelu CR-V, zvládne civic nejvyšší rychlost 207 km/h (silnější motor 217 km/h) a na stokilometrovou rychlost se dostane za nepříliš atraktivně znějících 10,2 s (150koňový motor to umí za 8,3 s). Pružné zrychlení ale bude velmi dobré i u slabší jednotky (60 - 100 km/h na čtvrtý stupeň za 7,7 s), spojené zásadně se šestistupňovým manuálem.

Foto: Honda

Honda Civic (2013)

Ceny „nového“ civicu začínají na 329 900 korunách (1,4 - 100 koní), popisovaný motor přijde v akci na 464 000 korun. Kromě základního motoru mají všechny verze standardně pětiletou záruku.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám