Článek
Vozy segmentu MPV, tedy minivany, byly v Evropě poměrně dlouhou dobu populárním a univerzálním řešením pro větší rodiny, postupně je však začaly vytlačovat vozy segmentu SUV. Dnes jsou MPV vnímány spíše jako závan minulosti, Citroën však v jejich oživení vidí příležitost, jak ukázal novým konceptem ELO.
Jeho název je odvozen ze slov Rest – Play – Work (odpočinek – zábava – práce), která najdeme i na volantu. Samotný vůz pak měří na délku pouze 4,1 metru a jeho design působí velmi futuristicky a čistě.
Vpředu vidíme dominantní osvětlené logo, lemované hlavními světly a osvětlenými horizontálními linkami v rozích karoserie. Ve spodní části se nachází velmi jednoduchý nárazník. Podobně jednoduše je koncipována i záď, zatímco profil zaujme bohatým prosklením a do strany posuvnými dveřmi, které vytváří bezmála dvoumetrový nástupní prostor.
Kabina je koncipována jako modulární, přičemž nabídne až šest míst s nezvyklým uspořádáním. Řidič sedí vpředu uprostřed, přičemž jeho sedadlo je otočné. Pro přední spolujezdce jsou připravena dvě demontovatelná sedadla, která jsou lehce odsazená. Vzadu pak vidíme komfortně působící lavici pro další tři cestující.
Nezvyklé je také pracoviště řidiče. Automobilka umístila jeden nízký širokoúhlý displej pod čelní sklo, přičemž k jeho ovládání slouží joysticky na jednoduchém volantu. Po stranách má řidič úložný prostor i výsuvné stolky. Samostatný stolek pak lze upnout i k sedadlu řidiče, pro snazší práci na cestách.
Před zadními sedadly je ze stropu výsuvná obrazovka, kterou lze kabinu proměnit v kino. Zadní opěradla se mohou sklopit a umístit přes ně nafukovací matrace, díky čemuž se kabina promění v ložnici. Nechybí přitom ani spousta úložných prostor, vhodných také pro umístění sportovního vybavení. Ostatně na vývoji vozu se podíleli i designéři společnosti Decathlon.
Vůz stojí na čistě elektrické platformě, technické parametry však automobilka neprozradila. Domovským prostředím by ale mělo být především město a jeho okolí. I díky odolným pneumatikám Goodyear na 21palcových kolech by se však koncept neměl bát ani výletů do přírody.
Oficiální veřejná premiéra studie Citroën ELO se uskuteční během lednového autosalonu v Bruselu. ELO je přitom podle automobilky pouze experimentem, lze však očekávat, že některé jeho prvky či designová řešení časem uvidíme u produkčních vozů.











