Článek
Znesnadňovat start jízdy jen proto, aby mělo auto na papíře pět hvězdiček, není podle šéfa marketingu značky Leapmotor Francesca Giacaloneho jediná cesta kupředu.
„Dosažení hodnocení Euro NCAP není vždy levné a snadné,“ řekl v rozhovoru pro britský Auto Express. „V určitém okamžiku by mohlo dojít ke kompromisu, zda obětovat maximální hodnocení NCAP, ale splnit slib naší značky, kterým je dodávání technologií usnadňujících život za dostupnou cenu.“
Systémů na palubě však podle Giacaloneho názoru nemá být méně, nýbrž řidič má mít možnost některé z nich trvale deaktivovat. U některých, jako hlídání jízdních pruhů, autonomní nouzové brzdění a inteligentní asistent rychlosti, není trvalé vypnutí kvůli předpisům EU možné, u jiných však ano.
„Samozřejmě nepůjdeme do extrému, že bychom uvedli vůz, který nemá žádnou aktivní bezpečnost a pasivní bezpečnost je mizerná,“ mírnil Giacalone obavy. Jde podle něj jen o to, že „k dosažení pětihvězdičkového hodnocení potřebujete některé aktivní bezpečnostní prvky, které ne všichni spotřebitelé oceňují“.
„Uděláte kompromis v posledním kroku a pravděpodobně vás to bude stát hvězdu,“ nechal se slyšet, „ale není zde žádný kompromis v celkové bezpečnosti vozu.“
Giacalone přiznává, že některé prvky asistenční výbavy Leapmotoru nejsou zatím dokonalé a vyžadují další vylepšení. Podobně jako jiné čínské značky však Leapmotor dokáže reagovat rychlými softwarovými aktualizacemi. Kritika asistentů a obtížného vypínání u modelu C10 tak vedla ke změnám – nový software umožňuje jednodušší deaktivaci vybraných funkcí.