Hlavní obsah

Čelí Mercedes vlastní Dieselgate? Po 26 kilometrech emise rostou údajně násobně

U dieselových mercedesů na americkém trhu byl nalezen software, který po ujetí několika kilometrů omezuje funkci systému selektivní katalytické redukce SCR. Emise oxidů dusíku pak rostou až desetinásobně. Zatím nebylo oznámeno, jakých motorů se kauza týká a v jakých modelech se tyto motory objevují. Zprávu přinesl web Automotive News s odkazem na Bild am Sonntag.

Foto: Mercedes-Benz

Dieselové mercedesy jsou v USA podezřelé z emisních podvodů. Které přesně, se zatím neví. (Ilustrační foto)

Článek

Američtí vyšetřovatelé odhalili ve vozech značky Mercedes-Benz potenciálně nelegální software, nikoliv nepodobný tomu, který v roce 2015 stál za vznikem Dieselgate. Tento emisní skandál se týkal dieselových aut koncernu Volkswagen v USA. [celá zpráva]

Podle závěrů vyšetřovatelů, o kterých s odkazem na důvěrné dokumenty informovaly německé noviny Bild am Sonntag, dokážou některé dieselové mercedesy rozpoznat, zda je vůz testován v laboratoři. Režimu pro takový provoz údajně software auta říká „Slipguard” a emisní limity v něm plní.

Po 26 kilometrech jízdy je ale prý aktivována funkce s názvem „Bit 15”, která výrazně omezí vstřikování roztoku močoviny, v Evropě prodávané pod obchodním názvem AdBlue, do SCR. V takové chvíli vůz vypouští údajně až 10krát vyšší emise NOx, než připouští norma.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz E 220 d W213

Mluvčí Daimleru odmítl dokumenty blíže komentovat. Uvedl jen, že automobilka plně spolupracuje s americkými úřady a dohodla se s nimi na přísné mlčenlivosti. Ovšem Daimler je podroben vyšetřování úřady nejen v USA, ale i v Německu, a to právě kvůli nadměrným emisím dieselových motorů.

„Úřady jsou s těmito dokumenty obeznámeny a žádná stížnost podána nebyla,” uvedl mluvčí. „Dokumenty, ze kterých čerpal Bild, byly očividně vybrány schválně tak, aby poškodily Daimler a jeho 290 tisíc zaměstnanců,” dodal.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz E 220 d W213

Mercedes-Benz stáhl dieselová osobní auta z amerického trhu, zůstává tam jen s dodávkou Sprinter. „Diesel nepasuje do našeho produktového portfolia ve Spojených státech,” uvedl k tomuto kroku Ola Källenius, šéf vývoje Mercedesu, na detroitském autosalonu letos v lednu. [celá zpráva]

Reklama

Výběr článků

Načítám