Hlavní obsah

BMW X1 dostalo vrcholovou verzi, M35i nabídne 300 koní bez elektřiny

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ostré BMW X1 nabídne mechanický samosvorný diferenciál, sportovní sedačky, čtyřpístkové přední brzdy a novou generaci infotainmentového systému.

Foto: BMW

BMW X1 M35i xDrive

Článek

Mnoho měsíců po představení nové generace crossoveru X1 odhalila automobilka BMW jeho vrcholnou verzi, označenou M35i. Na rozdíl od vrcholů jiných modelových řad tady ovšem nefiguruje elektřina, nebo aspoň ne k pohonu vozidla.

O ten se stará výhradně dvoulitrový zážehový čtyřválec, umístěný vpředu napříč. Díky přeplňování turbodmychadlem typu twin scroll nabídne v Evropě výkon 300 koní, v USA a na některých dalších, emisními nařízeními tolik nesešněrovaných trzích až 317 koní.

Spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, jejíž součástí je mechanický samosvorný diferenciál, rozdělující točivý moment mezi přední kola. Převodovka má systém M Sport Boost, který při podržení levého řadicího pádla přepne všechny systémy do nejostřejšího nastavení.

První jízda s novým BMW X1: Zase o kus dospělejší

Testy

Nechybí systém pohonu všech kol, u BMW tradičně označený xDrive. Pro přenos síly na zadní kola využívá elektrohydraulicky ovládanou vícelamelovou spojku a jeho chování samozřejmě ovlivňují jízdní režimy.

Ve standardní výbavě je sportovní nastavitelné odpružení a k mání je vylepšený brzdový systém, který nabídne na přední nápravě čtyřpístkové třmeny a 15,2″ vrtané kotouče. Vzadu jsou dvoupístky a 13″ kotouče. Kola mají standardní průměr 19 palců.

Z novinek v kabině lze zmínit palubní desku potaženou alcantarou či hliníkové obložení, nejpodstatnější jsou však dvě. Jednak to jsou sportovní sedačky, které jsou k mání za příplatek a nabízí elektrické nastavení i paměťovou funkci.

A jednak nový palubní infotainmentový systém 9. generace. Ten sice nevrací na palubní desku fyzická tlačítka, ale má novou domovskou obrazovku s více ikonami ve spodní, trvale zobrazené liště. Automobilka uvádí, že struktura menu byla přepracována tak, aby pro nejdůležitější funkce nebylo třeba vstupovat hluboko do nabídky.

Nabroušená X1 je první BMW, které nový systém dostane, automobilka ovšem nezveřejnila jeho detailní fotografie. Kdy se nový vůz dostane do českých prodejen a za jaké ceny, zatím není známo.

Nové BMW M5 dorazí jako kombi, na světě jsou první snímky

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám