Článek
Automobilka BMW nedávno představila novou generaci elektrického SUV iX3, které je prvním vozem v rámci nové rodiny Neue Klasse. S novým modelem tak pro automobilku začíná nová éra, která přináší řadu zásadních změn: jak po stránce designu, tak technologií.
V blízké budoucnosti by značka měla představit druhý zcela nový model z rodiny Neue Klasse, kterým by měl být čistě elektrický sedan i3, bezemisní sourozenec populární trojkové řady. Do roku 2027 ale značka plánuje představit celkem 40 nových nebo modernizovaných vozů.

Modernizace by měla přinést například nové rozhraní palubní desky BMW Panoramic iDrive.
S představením BMW iX3 totiž automobilka udělala podstatný skok po stránce technologií. Pokrok je přitom tak velký, jako kdyby zcela přeskočila jednu modelovou generaci, jak v rozhovoru pro britský Autocar uvedl Mike Reichelt, šéf BMW Neue Klasse.
Pokud by tedy společnost neintegrovala nové technologie z vozů Neue Klasse do stávajícího portfolia, mohlo by začít působit zastarale. Rozdíly by totiž měly být obrovské nejen v designu, ale především v technologiích, výpočetním výkonu a uživatelském rozhraní.

BMW Neue Klasse přináší také usedlejší design přídě.
Automobilka tak v rámci modernizace neplánuje zasahovat do konstrukce vozů, ale zaměří se na přenesení zásadních aspektů nové generace vozů Neue Klasse. Prvním poznávacím znamením tak může být usedlejší design s menšími ledvinkami.
Zásadní změny by se však měly odehrát především na palubě. Nové a modernizované vozy nabídnou rozhraní Panoramic iDrive s trojicí displejů pod čelním sklem, nový infotainment s lepším výpočetním výkonem, nové bezpečnostní a asistenční systémy a nové digitální funkce, včetně bezdrátových aktualizací (OTA).