Hlavní obsah

Bez tlačítek je to lepší, hájí Mazda kompletní přechod na dotykovou obrazovku v nové CX-5

2:22
2:22

Poslechněte si tento článek

Absence tlačítek v nové Mazdě CX-5 způsobila při premiéře rozruch. Je to podle značky snazší, bezpečnější a obecně lepší řešení. Ještě před šesti lety přitom automobilka tvrdila pravý opak.

Foto: Mazda

Pracoviště řidiče Mazdy CX-5 přišlo o většinu tlačítek.

Článek

Čerstvě představená třetí generace Mazdy CX-5 se zbavila většiny fyzických tlačítek a ovladačů. Toto rozhodnutí představuje zásadní obrat pro značku, která dříve odmítala nadměrné spoléhání se na dotykové obrazovky. Podle společnosti však změna vychází z interní studie, která ukázala, že zákazníci preferují velký displej.

„Na základě zpětné vazby od zákazníků jsme vyvinuli nové rozhraní pro interakci člověka a stroje, které upřednostňuje snadnost použití při zachování filozofie bezpečné jízdy,“ cituje web Motor1 odpověď automobilky.

„Nová CX-5 přechází z ovládacího systému na dotykový displej, který je nejvhodnějším prostředkem k minimalizaci případů, kdy řidič pouští jednou rukou volant,“ stojí v prohlášení Mazdy.

Zároveň však vůz dostal „pokročilé hlasové rozpoznávání umožňující řidiči ovládat funkce vozidla jako klimatizaci, audio a navigační systém“ a „ovládací prvky na volantu zaměřené na člověka, které umožňují řidiči ovládat vůz bez přetěžování jeho pozornosti“, říká PR manažerka severoamerické sekce Mazdy Tamara Mlynarczyková.

Dříve Mazda hájila opačný přístup

Rozhodnutí vyvolalo mezi fanoušky značky, která se dosud vymezovala proti nadměrné závislosti na dotykových obrazovkách, silně negativní reakce. Změna je o to překvapivější, že ještě v roce 2019 Mazda hájila opačný přístup.

Matthew Valbuena, hlavní inženýr infotainmentu v severoamerické sekci Mazdy, tehdy při uvedení modelu 3 vysvětloval:

„Když během našeho výzkumu řidič sáhl k dotykové obrazovce v jakémkoli vozidle, neúmyslně pohnul volantem a vůz se vychýlil z jízdního pruhu. Navíc je při ovládání dotykové obrazovky nutné se na ni dívat,“ vysvětloval tehdejší rozhodnutí odstranit dotykovou funkci displeje. Později však Mazda tuto funkci do svých modelů opět vrátila.

Model CX-5 od svého uvedení v roce 2012 zaznamenal přesně 4 761 329 prodaných kusů, což z něj činí nejprodávanější vozidlo v současné nabídce Mazdy. Jak se na prodejích podepíše odstranění většiny tlačítek, ukáže čas.

Související témata:

Výběr článků

Načítám