Článek
Bentley představilo název „Super Sports“ v roce 1925 na svém šasi s motorem o objemu 4,5 litru. Byl to první model Bentley, který dokázal dosáhnout rychlosti 160 km/h, a díky úspěchům v Le Mans na konci 20. a začátku 30. let pomohl značce upevnit si pozici vážného konkurenta v oblasti výkonných luxusních vozů.
Označení automobilka oživila v roce 2009 a 2017 u předchozích generací Continental GT. Tentokrát přichází v podobě výkonného, odlehčeného sportovního vozu s pohonem zadních kol, založeného na současném Continentalu GT.
Pohon novinky na rozdíl od současné výchozí generace není hybridní, ale čistě spalovací. Srdcem vozu je upravený čtyřlitrový osmiválec s dvojitým přeplňováním – se silnější klikovou skříní, vylepšenými hlavami válců a většími turbodmychadly.
Díky těmto změnám dosahuje výkonu 666 koní a točivý moment činí 800 Nm. S motorem je spojena osmistupňová dvouspojková převodovka ZF, která se používá v celé modelové řadě Bentley, ale pro Supersports byla přepracována s vylepšenými spojkami a novou, ostřejší a citlivější mapou řazení.
Novinka je téměř o půl tuny lehčí než Continental GT, bude vážit méně než dvě tuny. Nejvýznamnější úspora hmotnosti pochází z hnacího ústrojí, něco ušetřila také karbonová střecha, absence zadních sedadel a další úpravy.
Celkového přeladění se dočkaly pokročilé elektronické systémy a nové tužší odpružení. Rozchod kol je o 16 mm větší než ve standardu.
Spíš vyhazovač než gentleman
Vizuálně se Supersports blíží velmi agresivním tuningovým kitům, britská automobilka se tentokrát trochu vzdálila svému klasickému, decentnímu stylu. Nový přední nárazník má integrovaný splitter. Doplňují ho křidélka v každém rohu nárazníku, které pomáhají snižovat vztlak.
Nový zadní difuzor pokračuje v agresivním stylu vzadu, nechybí jednodílný pevný spoiler. Supersports má také speciální 22palcová lehká kovaná kola, která pro tento vůz vyvinula společnost Manthey Racing.
Úspora hmotnosti pokračuje i uvnitř. Krom odstranění zadních sedadel chybí i zadní audiosystém, část zvukové izolace a přední sedadla jsou lehčí. Jinak je ale vše na svém místě, a tak o kvalitní materiály a patřičný komfort na palubě nebude nouze.
Celosvětově je plánováno pouze 500 kusů za neupřesněnou cenu. Objednávky se začnou přijímat v březnu 2026 a výroba by měla být zahájena později v tomto roce.







