Hlavní obsah

Seat představil nový Leon, rovnou i jako kombi

28. 1. 2020, 20:04
Novinky, Daniel Havlina, Martorell

Seat v úterý večer ve své továrně Martorell u Barcelony představil novou generaci vozu nižší střední třídy, Leonu. Podle výrobce přináší především novou úroveň konektivity, skvělou dynamiku a přitažlivější vzhled.

Foto: Seat

Nový Seat Leon

Článek

Španělé do nového Leonu údajně investovali 1,1 miliardy euro, tedy více než 26 miliard korun, aby se čtvrtou generací svého nejprodávanějšího modelu pořádně rozvířili vody trhu s kompaktními vozidly v Evropě. Leon byl navržen a vyvíjen byl přímo v Barceloně, kde se také poprvé představil veřejnosti.

Vzhled nového Leonu odpovídá současnému designovému jazyku automobilky, má ostré hrany a agresivnější křivky, díky čemuž je i hospodárnější, má o 8 % nižší součinitel aerodynamického odporu. Na první pohled zaujme i nový, horizontální LED pás po celé šířce automobilu v zadní části.

Cupra upraví nový leon ještě letos, nejspíš půjde o plug-in hybrid

AutoMoto

Automobil se bude vyrábět jako hatchback, ale i ve verzi Sportstourer, přičemž obě varianty stojí na modulární platformě MQB Evo a vůz tak mezigeneračně trochu narostl. V rozvoru náprav je například pětidveřová verze o 50 mm větší, přičemž je i o 86 mm delší než Leon třetí generace. Sportstourer je pak dokonce o 93 mm delší než předchozí model.

Foto: Seat

Seat Leon ve větší verzi Sportstourer

Hraje si se světlem

V interiéru se může Leon pochlubit také novým vzhledem, kde hrají prim vnitřní osvětlení, desetipalcová obrazovka infotainmentu s rozpoznáváním gest a vylepšení používaných materiálů. Seat se mimo jiné chlubí i větším zapojením koženého povrchu, který nově zdobí i výplně dveří nebo palubní desku. Co se naopak nezměnilo, je velikost zavazadlového prostoru v pětidveřové verzi, která zůstala na hodnotě 380 litrů. U Sportstoureru ale kufr narost a to o 30 litrů na číslo 617.

Leon bude nabízen ve čtyřech stupních výbavy, přičemž už ta základní bude mít třeba bezklíčový přístup Kessy Go, USB vstupy vpředu i vzadu, automatické LED světlomety a osmipalcový displej s informačním systémem SEAT Connect. Konkrétně se jedná o verze Reference, Style, Xcellence a FR. Nejvíce prodejů si ale Seat slibuje právě od posledního jmenovaného, nejsportovnějšího stupně výbavy, tedy FR.

Závodní Seat Leon si v nové generaci můžete objednat dříve než sériovou verzi

AutoMoto

Model FR by měl mít specifický podvozek, nárazníky FR, 17palcová, a případně i 18palcová kola, nebo kůží obšitý volant. Nebudou mu chybět ani kožená sedadla, třízónová klimatizace nebo 10,2palcový displej místo budíků. Specifické prvky výbavy bude mít i model Xcellence, který zaujme novým ambientním osvětlením interiéru.

Foto: Seat

Interiér nového Leonu dostal hned dvě obrazovky.

CNG se nevzdává

Co se týče motorizací, dostane Leon pod kapotu všechny verze pohonných jednotek, který si lze představit. Budou to benzínové a naftové agregáty a mimo nich také verze na CNG, mild hybridní motory, a dokonce i plug-in hybridy.

Všechny zážehové motory jsou přeplňované. Jejich základ tvoří tříválec o zdvihovém objemu 1,0 litru a výkonu 110 koní. Následují ho čtyřválce se zdvihovým objemem 1,5 litru a výkony 130 nebo 150 koní a vrchol tvoří dvoulitrový čtyřválec o výkonu 190 koňských sil. Litrový a slabší 1,5litrový motor přitom používají Millerův cyklus, což zvyšuje hospodárnost údajně až o 10 %.

K dispozici budou i tří dieselové motory se zdvihovým objemem 2,0 litru a výkony 115 a 150 koní. Ten slabší je dodáván standardně se šestistupňovou mechanickou převodovkou, silnější pak i ve variantě DSG. Rovněž lze pořídit i systém pohonu všech kol 4Drive. Pro milovníky alternativních technologií se nabízí koupě pohonu na CNG, který bude zajišťovat 1,5 litrový motor TGI o výkonu 130 koňských sil.

Seat přijde s městským vozítkem. Na auto ale zapomeňte

AutoMoto

Novinkou je částečně elektrifikovaný motor eTSI, který bude dodávaný buď s tříválcovým 1,0 litrovým agregátem nebo větším čtyřválcem 1,5 litru a motor bude spojený se 48V generátorem a lithium-iontovými akumulátory, což má zvýšit hospodárnost.

Foto: Seat

Seat Leon ve výbavě FR. Od té si automobilka slibuje největší prodeje.

Pokud pak bude zákazník hledat nejsilnější Leon, bude muset zakoupit externě nabíjený plug-in hybridní motor, jehož základ tvoří čtyřválec se zdvihovým objemem 1,4 litru a elektromotorem, který díky sadě baterií o kapacitě 13 kWh ujede sám až 60 kilometrů. Dohromady to vozidlu dává výkon 204 koňských sil.

Prodej začne v březnu

Seat má v plánu zahájit prodej v březnu, kdy z pásu sjedou poslední modely Leonu třetí generace. K vidění bude také na autosalonu v Ženevě od 3. března. Jako první si budou zákazníci moci zakoupit pětidveřovou variantu, verze Sportstourer bude k dispozici v létě.

Volkswagen Golf s 333 koňmi? Uniklá fotografie láká na vrchol osmé generace

AutoMoto

Zprvu bude pravděpodobně možné koupit pouze zážehové, vznětové motory a mild hybrid, přičemž plug-in hybrid dorazí v létě, společně s kombíkem, následovaný agregátem na CNG. Ten by měl být k dispozici v září. Cena nového Leonu ještě nebyla oznámena.

Foto: Seat

Sportstourer v plug-in hybridní variantě.

Reklama

Související články

Výběr článků