Hlavní obsah

Test modernizovaného Renaultu Arkana: Změny hledejte pod lupou

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Loňská modernizace Renaultu Arkana přinesla jen pár drobných změn, které není úplně snadné najít. Ve velkém ale souvisí s přepracovaným ceníkem a novou identitou značky.

Foto: Petr Horník, Právo

Modernizovaný Renault Arkana E-Tech full hybrid 145

Článek

Renault Arkana je dostupným SUV kupé, které se v nabídce francouzské značky objevilo již v roce 2019. Tehdy se však jednalo o model pro východní trhy, postavený na platformě sdílené s Dacií Duster. Do Evropy dorazil vůz o rok později, ovšem již na modernější platformě CMF-B, sdílené s modely Clio a Captur.

V létě loňského roku automobilka oznámila jeho modernizaci, kterou však pojala velmi minimalisticky. Ve srovnání s cliem, rovněž modernizovaným v loňském roce, totiž arkana pořád sází na starý světelný podpis se svítícími „kly“, které se zakusují do předního nárazníku.

Při bližším pohledu si můžeme všimnout nového loga automobilky, nové mřížky v masce a rovněž nové mřížky v nárazníku. Automobilka také redukovala chromované zdobení. Další designové změny souvisí se změnami v ceníku, který nabízí tři nové stupně. My jsme do testu dostali ten vrcholný, Esprit Alpine, který nahradil dříve nejvyšší výbavu R.S. Line. Renault tak klade větší důraz na svou novou sportovní divizi Alpine.

Renault Arkana dostal facelift a sportovně střiženou verzi

AutoMoto

Logo automobilky v masce je černě lakované, nárazník má sportovní tvary a šedou F1 lištu (odkazující na závodní vozy), v podbězích jsou 19“ disky Elixir s nápisem Alpine a blatníky zdobí logo Esprit Alpine. Vzadu jsou nově čiré kryty světel, nové logo a šedě lakovaný difuzor, ze kterého vystupují dvě černě lakované koncovky výfuku.

V kabině se toho změnilo snad ještě méně, vylepšení ale přinesla testovaná výbava. Volant, který příjemně padne do rukou, je čalouněný umělou perforovanou kůží s prošíváním v barvách francouzské trikolory. Stejné prošívání se objevuje také na výplni dveří.

Sportovně tvarovaná sedadla s výrazným bočním vedením jsou komfortní i na delších cestách, pevně drží tělo v zatáčkách a opět je zdobí francouzská trikolora, logo Alpine a modré prošívání, které se objevuje i na pásech.

Až na těch pár drobností ale zůstalo vše při starém. V palubní desce vidíme přístrojový štít s 10“ barevným displejem, který doplňuje vertikální obrazovka infotainmentu EasyLink s 9,3“ displejem. Pochvalu zaslouží použití měkčených materiálů a řada fyzických ovladačů, včetně ovládání médií a automatické klimatizace. Díky paketu Bose navíc arkana nabídne i příjemný poslech hudby.

S ohledem na vyšší světlou výšku nepřekvapí, že se v autě sedí výš, díky čemuž máte hezký přehled o okolí. Výhled vzad ale omezuje poměrně malé a skloněné zadní sklo.

Častou vadou SUV kupé ale bývá i omezená praktičnost zadních sedadel, to však arkanu příliš netrápí. I s příplatkovým střešním oknem zůstává dostatek prostoru jak nad hlavou, tak před koleny dospělých cestujících. Zavazadlový prostor nabídne až 580 litrů, u hybridu je však zmenšen na 480 litrů. Zadní sedadla jsou dělena v poměru 60:40 a nechybí ani dvojité dno.

Nespěchejte

Výbava Esprit Alpine vytváří očekávání sportovní jízdy, tu ale od testované motorizace E-Tech full hybrid 145 příliš nečekejte. Pohonná jednotka, složená z 1,6litrového atmosférického čtyřválce kombinovaného s elektromotorem a startér-generátorem, nabízí podobně jako v Renaultu Clio nejvyšší systémový výkon 105 kW (143 k) a díky elektromotoru točivý moment až 205 Nm.

Při provozní hmotnosti přes 1,5 tuny se ale bavíme o nepříliš oslnivé dynamice, kdy hybridní arkana zrychlí z 0 na 100 km/h za 10,8 sekundy a maximální rychlost je 172 km/h. Tedy nejhorší parametry z nabízených motorizací. Při snaze o sportovní jízdu navíc bývá cítit občasné zaškobrtnutí při přechodu mezi elektromotorem a spalovacím motorem, doprovázené vyšším hlukem spalovacího motoru vyhnaného do vyšších otáček.

Samozřejmě nelze říci, že by hybridní arkana občasné pospíchání nezvládla, mnohem víc ale vozu sedí poklidnější jízdní styl, za který se posádce odvděčí akustickým komfortem, plynulou jízdou (včetně hladkého střídání elektrického a spalovacího motoru) a v neposlední řadě nízkou spotřebou.

Při poklidné jízdě není problém pohybovat se kolem 5,9 l/100 km, a to i v zimních podmínkách. Naopak svižnější jízda posune spotřebu spíše k hodnotám kolem 7,2 l/100 km. Palivová nádrž o objemu 50 litrů, tedy stejně jako u ostatních motorizací, pak zajistí velmi slušný dojezd na jedno natankování.

Elektromotor čerpá energii z baterie s kapacitou 1,2 kWh, která při pomalejší jízdě umožní zdolat určitý úsek cesty zcela bezemisně. Připojování spalovacího motoru probíhá ve většině případů klidně a plynule, stejně jako změny čtyř rychlostí pro motor spalovací v multimódové převodovce s další dvojicí rychlostí pro elektromotor.

Kabina je ovšem kvalitně odhlučněna a potěší i kvalita podvozku. Ten ve výbavě Esprit Alpine standardně stojí na 19“ litých kolech, přesto si udržuje vyvážený balanc mezi komfortností a sportovností. Arkana schopně filtruje různé nerovnosti a v zatáčkách se příliš nenaklání. S výkonnějším 160koňovým mild-hybridem tak může být za volantem arkany i zábava.

Vyšší společnost

Modernizace Renaultu Arkana sice není tak výrazná jako u modelu Clio, osobně v tom ale nevidím příliš velký problém. Arkana totiž stále nabízí výraznou karoserii SUV-kupé, která z dálky připomíná hodnotnější německé prémiové značky. Renault se přitom nemusí stydět ani za zpracování kabiny, praktičnost a technologickou výbavu. A to navíc s relativně rozumnou cenovkou.

Základní výbava Evolution s mild-hybridním motorem 140 EDC startuje od částky 629 000 Kč, testovaná verze s motorizací E-Tech full hybrid 145 pak startuje od cenovky 805 000 Kč. Po započtení příplatků, jako je lak, střešní okno, technologické balíčky a jiné drobnosti, pak cena vzrostla na 887 000 Kč.

Příznivcům svižnější jízdy ale možná lepší službu udělá mild-hybridní motorizace 160 EDC, která bude lépe ladit s charakterem výbavy Esprit Alpine. Oproti hybridu je přitom i nepatrně levnější, zatímco dynamiku nabízí citelně zajímavější.

Renault Arkana E-Tech full hybrid 145
Spalovací motor:1598 ccm, atmosférický řadový čtyřválec
Max. výkon a točivý moment:69 kW (94 k)/148 Nm
Max. výkon a točivý moment elektromotoru:36 kW (49 k)/205 Nm
Max. kombinovaný výkon:105 kW (143 k)
Převodovka:multimódová automatická
Poháněná náprava:Přední
0–100 km/h:10,8 s
Nejvyšší rychlost:172 km/h
Průměrná spotřeba dle WLTP:4,7-4,9 l/100 km
Objem palivové nádrže50 l
Kapacita baterie:1,2 kWh
Provozní/maximální hmotnost:1576/1961 kg
Max. hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu:760/750
Délka × šířka × výška:4568/1821/1576
Základní/maximální objem zavazadelníku:480/neuvádí se
Základní cena:629 000 Kč (Evolution, mild hybrid 140 EDC)
Základní cena testovaného provedení:805 000 Kč (Esprit Alpine, E-Tech full hybrid 145)
Cena testovaného vozu:887 000 Kč (Esprit Alpine, E-Tech full-hybrid 145 + příplatky)

Test Renaultu Clio po modernizaci: styl a nízký apetit

Testy

Reklama

Výběr článků

Načítám