Článek
Třída E patří mezi stálice v segmentu prémiových vozů vyšší střední třídy již několik desetiletí. Vedle elegantního sedanu a praktického kombi přitom zájemcům nabízí i mimořádně všestrannou verzi s označením All-Terrain, která je jedním z mála přežívajících dobrodružně laděných kombíků na trhu, které vytlačují vozy třídy SUV.
Ostatně těch má v nabídce nespočet i automobilka s třícípou hvězdou ve znaku. Od čistě stylových, přes lehce dobrodružné, až po poctivý offroad v podobně třídy G. Evidentně se však stále najde i dost zákazníků, kteří umí docenit přednosti třídy E All-Terrain. A my se jim vlastně vůbec nedivíme, tenhle kombík totiž patří k těm nejpříjemnějším a nejvšestrannějším na trhu.
V nízkých pohorkách
Základem modelu All-Terrain je klasický kombík třídy E, který však prošel lehkou proměnou, odehrávající se zejména ve spodní části karoserie. Všimnout si totiž můžeme pozměněných nárazníků a decentního oplastování, které doplňují chromované dekory. Éčko tak sice působí dobrodružněji, ale nevytváří nemístný příslib čistokrevného horala.
Samostatnou kapitolou je podvozek, kdy model All-Terrain vždy stojí na vzduchovém odpružení Airmatic se světlou výškou standardně zvýšenou o 46 mm. V různých podmínkách se však výška může ještě měnit. Standardem jsou 18“ litá kola, testovaný vůz ale dostal příplatkové devatenáctky.
Způsob, jakým třída E All-Terrain snoubí reprezentativnost a všestrannost, je tak opravdu jedinečný. Je však pravdou, že už samotná nová generace třídy E je velmi pohledným vozem. Éčko zaujme jednoduchými liniemi, výraznou maskou i decentním stylem skvěle svítících předních světel či zadními světly s motivem hvězdy.
Luxusní prostor
Kabina je na první pohled opět vkusně jednoduchá. Před řidičem je menší displej přístrojového štítu, střed palubní desky pak vyplňuje displej infotainmentu a nad celou palubní deskou se táhne výdech ventilace. Za příplatek je dostupný i displej před spolujezdcem, v našem voze ale chyběl. Dekor s třícípou hvězdou nám ostatně přišel vkusnější.

