Hlavní obsah

Test Infiniti Q50: vlastní cestou

Novinky, Martin Žemlička

V tuzemsku se začal prodávat japonský konkurent BMW řady 3 nebo Mercedesu třídy C. Infiniti Q50 jsme nevyzkoušeli s turbodieselem od Mercedesu, nýbrž v zajímavější hybridní verzi.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Infiniti Q50

Článek

Infiniti Q50 je nejlevnějším modelem v nabídce luxusní odnože japonského Nissanu. Pod kapotou můžete mít buď 2,2litrový turbodiesel (125 kW/170 k) od Mercedesu, případně s dvoulitrovým turbo motorem (155 kW/211k). Všechny výše uvedené verze mají poháněnou zadní nápravu, pokud chcete pohon 4x4, musíte v ceníku zaškrtnout položku Q50S Hybrid. Zde dostanete buď „zadokolku”, nebo - jako v našem případě - verzi s poháněnými všemi čtyřmi koly (+ 64 tisíc). Pak dostanete 1,9 tuny vážící auto, marně v paměti pátráme, který sedan střední třídy váží více...

Hodnocení vzhledu, který působí moderně a líbivě, necháme na posouzení laskavým čtenářem, vedle konzervativní německé konkurence jde o vcelku zajímavé osvěžení. Testované vozidlo mělo nasazeno devatenáctipalcová kola (pneumatiky s rozměrem 245/40), tzn. největší v nabídce. Vypadají elegantně a hezky vyplňují podběhy, na rozbitých cestách je ale znát snížený komfort jinak vyspělého podvozku (nezávislé víceprvkové zavěšení s dvoupístovými tlumiči).

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Infiniti Q50

Na velkých nerovnostech zaznamenáte rázy, sportovní jízdní vlastnosti jako u BMW (jakkoliv se mnichovská značka stále více přibližuje ke komfortnějšímu nastavení svých podvozků) tu také nezažijete. Uhánět dvoustovkou po dálnici ale Q50 zvládá bez problémů, u verze AWD máte i výbornou trakci.

Spotřeba pod 10 není problém 

Při 130 km/h točí motor velmi příjemné dva tisíce otáček, a když ručka otáčkoměru stoupne o tisíc výše, jedete už přes 170 km/h. Velmi překvapeni jsme byli ze spotřeby paliva, po pěti stovkách kilometrů převážně v dálničním provozu ukázal palubní počítač cifru 8,6 l/100 km. To je na takto výkonný benzínový motor, přepracovaný ze sportovního kupé 370Z, výborná hodnota. Hodně je znát i pomoc 50 kW elektromotoru, jenž energii čerpá z li-ion baterie ukryté za zadními sedadly. Samotný elektromotor je pod podlahou zavazadelníku.

Zejména v režimu sport jsou reakce motoru bezprostřední, vytočit jej můžete lehce nad hranici sedmi tisíc a zátah zažijete takový, že údaji o zrychlení 0-100 km/h za 5,4 sekundy věříme. Agregát citelně zrychluje i nad 200 km/h. V těchto chvílích spotřeba paliva samozřejmě stoupá, aniž byste se ale výrazně omezovali, můžete jezdit za 8-9 litrů, tj. o pouhé dva litry více než v případě dieselového motoru.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Infiniti Q50

Technickou lahůdkou, kterou zatím nikdo jiný v automobilovém průmyslu nenabízí, je systém adaptivního řízení (DAS – Direct Adaptive Steering). O co jde? Mezi volantem a tyčí není mechanická vazba, pouze elektrická. Tu zajišťují hned tři řídící jednotky. Zákon neumožňuje, aby volant a řízení nemělo mechanickou vazbu, klasický sloupek řízení tak v autě přítomen je a „naskočí” v případě závady.

Jaké je nové řízení v praxi? Překvapivě tuhne při zatížení v zatáčkách, ale je cítit „umělost” celého řešení. Nečekejte tak komunikativnost jako u Porsche 911 z osmdesátých let, mezi současnými auty střední třídy ale představuje odezva od řízení, rychlost i komfortní vyhlazení nerovností mírný nadprůměr. Podle nás ovšem jde spíše o marketingově zajímavý prvek, běžný řidič ani nepozná, že v autě nemá klasický posilovač.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Infiniti Q50

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Infiniti Q50

Interiér je stísněný, kufr je malý

Výborné přední kožené sedačky lze nastavit v dostatečném rozsahu, nechybí ani vysouvací podpěra stehen, známá z modelů od BMW. Vzadu už je situace horší, jak v podélném, tak v příčném směru zde není prostoru nadbytek, a pokud a priori chcete Q50 používat pro přepravu čtyř dospělých, zklame vás. Německá konkurence je na tom v tomto ohledu přeci jen lépe.

„Stejná písnička” se odehraje i v zavazadlovém prostoru, který sice nabídne pouhopouhých 400 litrů (nehybridní verze mají papírově zajímavý „půlkubík”), v praxi je to ale - jak jsme vyzkoušeli - přesně na jeden velký kufr a dva „letecké” příruční. Zejména na délku je kufr opravdu malý (průvlak na lyže naštěstí nechybí), opět ale záleží na prioritách potencionálních majitelů.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Infiniti Q50

Displej parkovacích kamer nemá tak jemné rozlišení jako ten, který nabízí Mercedes u svých nových modelů. Nabídne sice pohled z ptačí perspektivy, jako ten ze Stuttgartu ale rozhodně neohromí. V automobilu jsou dva velké displeje, horní ukazuje pokyny z navigace, spodní s jemnějším rozlišením je dotykový a nabízí seznam aplikací - grafický výstup je podobný jako u tabletu. Samozřejmě funkčností jde o omezenou nabídku bez možnosti nahrávání nových aplikací.

Nastavit zde ovšem můžete ledacos - třeba odezvu řízení (viz výše), telefon, klimatizaci či navigaci. Přehledně rovněž vidíte údaje o tocích energie, zobrazuje se i hodnocení vašeho jízdního stylu dle spotřeby apod. Pozitivem je i fakt, že nastavení teploty nemusíte provádět přes dotykový displej, jsou zde samostatná tlačítka. Mimořádný je audiosystém Bose se 14 reproduktory. Oceňujeme rovněž, že obrazový výstup je v češtině, což se ale nedá říct o palubním počítači vedle rychloměru, jde ale o kosmetický nedostatek, protože textu zde vedle čísel a piktogramů mnoho není.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Infiniti Q50

Exotická značka, své kouzlo ale má

Infiniti nepatří v Evropě k běžným značkám, minusem tak je i řídká síť značkových servisů i velký propad hodnoty. Výhodou je naopak prakticky nulový zájem zlodějů. Nová Q50 sice nenabízí tak vytříbené jízdní vlastnosti jako BMW řady 3, chybí jí prestiž i komfort mercedesů, v mnoha ohledech (komfort vpředu, dynamika a spotřeba hybridní verze) je ale Q50 zcela srovnatelná.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:3498 ccm, šestiválec, zážehový + elektromotor
Max. výkon:225 kW (306 k) při 6800 ot./min. + 50 kW (elektromotor)
Max. točivý moment:350 Nm + 270 Nm
0–100 km/h:5,4 s
Nejvyšší rychlost:250 km/h
Průměrná spotřeba:6,8 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1825 kg  (1901 kg - AWD)
Poháněná náprava:zadní nebo 4x4
Cena základní verze:861 160 Kč (2.2 d)
Cena s testovanou motorizací:1 286 651 Kč

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám