Hlavní obsah

Test čínského SUV Jaecoo J7: Milé překvapení s důrazem na komfort

6:07
6:07

Chcete-li článek poslouchat, přihlaste se

Čínská SUV začínají v posledních měsících pronikat z okolních evropských trhů také do Česka. Jedním z nich je i Jaecoo J7, který sází na kombinaci usedlejšího designu i techniky v kombinaci se zajímavou cenou.

Foto: Jan Handrejch, Novinky

Jaecoo 7

Článek

Na český trh v tomto roce vstoupila řada nových čínských značek, přičemž jednou z nich je i Jaecoo. Společnost spadající pod čínskou automobilku Chery, aktuálně jednoho z největších výrobců automobilů v Číně, vznikla společně se sesterskou značkou Omoda pro exportní trhy a zaměřuje se na vozy typu SUV.

Jméno Jaecoo mělo vzniknout spojením německého výrazu „Jäger“ (lovec) a anglického výrazu „cool“, který snad ani nepotřebuje překlad. Ovšem zatímco název může působit poněkud extravagantně, samotný vůz je na čínské poměry možná až překvapivě usedlý a nesnaží se ohromit žádnými divokými tvary karoserie.

Pozornost přitahuje především rozměrná přední maska s výrazným označením výrobce, kterou lemují světla denního svícení s nevšední geometrickou grafikou. Klasické Full LED světlomety jsou pak umístěny o něco níž a dole v nárazníku jsou ukryty rovněž mlhovky.

Z profilu vyniká 4,5 metru dlouhé SUV jednoduchými liniemi, podběhy vyplňují standardně 19“ litá kola a zajímavým detailem jsou zapuštěné kliky dveří, které se automaticky vysouvají. Zádi dominuje pruh s integrovanými světly a výrazným logem. Po stranách vidíme masivní odrazky, v nárazníku jsou pak pouze naznačené chromované koncovky výfuku.

Jednoduše a prostorně

Model Jaecoo J7 je dostupný pouze ve dvou výbavových stupních, Luxury a Exclusive, které se zvenčí takřka neliší. Rozdíl je patrnější v kabině, respektive její výbavě. Nám dělala společnost verze Exclusive, nabízející vedle 10,25“ přístrojového štítu ještě 14,8“ vertikální obrazovku infotainmentu a head-up displej promítající informace na čelní sklo.

Samotné rozvržení kabiny je poměrně jednoduché, což je patrné už z pohledu na palubní desku a středový panel s hrstkou fyzických tlačítek. Většina ovládání je řešena přes dotykové plochy, přičemž software je víceméně jednoduchý a grafika líbivá.

Systém je přeložen do češtiny, ale například ve sportovním režimu jsme se setkali s pár čínskými znaky, což by mohla vyladit aktualizace. Podivný je i hlas oznamující změnu jízdního režimu, k čemuž slouží otočný volič ve středové konzole.

Vedle infotainmentu jsou dotyková bohužel také tlačítka na volantu, přes která se ovládají obrazovky v palubní desce. Samotný volant je ale příjemný, stejně jako standardní čalounění kabiny imitací kůže. Kvalitní je rovněž celkové zpracování. Zbytečným detailem jsou ale masivní chromované šrouby v madlech dveří, které se zbytkem kabiny příliš neladí.

Tradičně silnou disciplínou čínských vozů je prostor v kabině, který je v obou řadách sedadel královský. Navíc ho umocňuje standardně prosklená střecha. Objem kufru automobilka bohužel neuvádí, zahraniční zdroje ale zmiňují kolem 500 litrů, respektive kolem 1400 litrů po sklopení opěradel dělených v poměru 60:40.

V praxi potěší jednoduché tvary, dostatek jistících úchytů i dvojité dno, pod kterým byla u testovaného vozu dojezdová rezerva. Zamrzí snad jen méně prostoru pod platem.

Především komfortní

Model J7 nabízí automobilka pouze s dvojicí pohonných ústrojí: plug-in hybridním a čistě spalovacím. Nám dělala společnost spalovací verze, osazená 1,6litrovým turbem přeplňovaným čtyřválcem, který je vždy spojen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. V podstatě se tak jedná o docela jednoduchou techniku.

Motor nabízí nejvyšší výkon cca 147 koní, který ve vyšší výbavě Exclusive putuje na systém inteligentního pohonu všech kol. Čas zrychlení z 0 na 100 km/h automobilka v oficiální brožuře neuvádí, rozhodně ale nepočítejte s časy pod 10 sekund. Tohle SUV s pohotovostní hmotností bezmála 1,7 tuny zkrátka dynamikou neoplývá.

To je dobře cítit už při rozjezdech, kdy působí převodovka až zbytečně váhavě, než auto nechá vystřelit kupředu. Během jízdy se pak chová víceméně kultivovaně, tedy pokud nepotřebujete prudce zrychlit. Pak roste především hluk než čísla na tachometru.

Jaecoo J7 ale k rychlé jízdě nevyzývá ani naladěním podvozku, který potěší především komfortním naladěním a schopností slušně filtrovat nedokonalosti českých silnic. Ve vyšších rychlostech však ztrácí jistotu a kabina se při prudších změnách směru celkem naklání. Poměrně lehké řízení pak opět oceníte spíš ve městě než ve vyšších rychlostech.

Zajímavý je důraz značky na terénní schopnosti modelu J7. Karoserie by měla používat vysoké množství vysokopevnostní oceli, světlá výška je 200 mm a brodivost dokonce až 600 mm. Systém pohonu všech kol, omezující prokluz přibrzděním, by pak měl zajistit dostatek trakce. S navigováním v terénu i na parkovištích navíc pomůže kamerový systém snímající okolí vozu ve slušném rozlišení.

Průměrnou spotřebu oficiální brožura překvapivě neuvádí, v poklidném tempu ale nebyl problém jezdit s hodnotami v rozmezí 7 až 8 l/100 km, s vyšším tempem pak spotřeba rostla k 9 l/100 km. Díky nádrži o objemu 57 litrů se však není nutné obávat krátkého dojezdu.

Parťák pro nenáročné

Jaecoo J7 je ukázkou čínského vozu, kterého není potřeba se obávat. Design není zbytečně křiklavý, kabina je hezky zpracovaná a potěší i komfort podvozku. Některé věci ale stále působí lehce nedotaženě, ať už jde o specifické prostředí infotainmentu, či chování pohonného ústrojí, které je u většiny zavedených značek zkrátka kultivovanější.

Čínská automobilka se však snaží přesvědčit i pár solidními trumfy. Tím nejvýraznějším je cena od 759 000 korun, přičemž již v základu je výbava skutečně nadstandardně bohatá. Za vrcholnou výbavu Exclusive s pohonem všech kol se pak připlácí pouze 80 000 korun. Jediným příplatkovým prvkem navíc zůstává volba laku.

Značka navíc láká na nadstandardní záruku 7 let, respektive 150 000 kilometrů, a asistenční službu dostupnou 24/7. To už jsou vcelku silné argumenty pro zákazníky, kteří hledají prostornější vůz pro nenáročné cestování.

Jaecoo J7 Exclusive
Spalovací motor:1598 ccm, přeplňovaný čtyřválec
Max. výkon a točivý moment:108 kW (147 k)/neuvádí se
Převodovka:7 st. automatická
Poháněná náprava:4x4
0-100 km/h:neuvádí se
Nejvyšší rychlost:180 km/h
Průměrná spotřeba dle WLTP:neuvádí se
Objem palivové nádrže:57 l
Provozní/maximální hmotnost:1649/2038
Délka × šířka × výška:4500 x1865 x1680 mm
Základní/maximální objem zavazadelníku:neuvádí se
Základní cena:759 000 Kč
Základní cena testovaného provedení:839 000 Kč
Cena testovaného vozu:859 000 Kč
Související témata:
Jaecoo J7
Jaecoo
Chery

Výběr článků

Načítám