Článek
Na trh se probojovala v pořadí již třetí generace velkého SUV s názvem ML. Oproti minulosti ubylo na ztvárnění karoserie arogance, oblé tvary působí nyní moderně a sympaticky. V nabídce jsou prozatím čtyři motory, přičemž dva jsou vznětové. Prodejně úspěšnějším asi bude třílitrový šestiválec, který ač nedosahuje tak velkého výkonu jako některé diesely od BMW či Audi, dovede i s takto obrovitým (a těžkým) autem řádně zacvičit.
Jde o motor s označením 350 BlueTEC, který nahrazuje starší zkratku CDI. Motor nabídne bezmála 260 koní a velmi potentních 620 Nm dostupných už od 1600 otáček. Přestože zaznamenáte drobný turboefekt, šestiválec žene auto mohutně vpřed. Výborná sedmistupňová převodovka s motorem skvěle spolupracuje, takže ani tolik nevadí přirozený malý rozsah využitelných otáček (červené pole otáčkoměru začíná už v 4300 ot./min.).

Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC
Lze jezdit za osm litrů nafty
Jak je to se spotřebou? Lze-li věřit palubnímu počítači, pak při troše snahy lze jezdit za osm litrů, naše dlouhodobá spotřeba byla jenom o pouhý jeden litr nafty vyšší. Nejvyšší naměřená spotřeba při jízdě s pedálem až na podlaze ukrojila z nádrže každých sto kilometrů rovných 14 litrů. Ekologicky smýšlející jedince jistě potěší, že popisovaný naftový šestiválec díky vstřikování močoviny již nyní splňuje emisní normu Euro 6, která začne platit až v roce 2014.

Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC
Příplatkové vzduchové odpružení Airmatic přinášelo posádce vysoký komfort, série krátkých příčných nerovností ale ML nedokázalo obvykle odfiltrovat bez výraznějšího pohupování jinak robustní karoserie. V zatáčkách zaznamenáte těžkopádnost danou vyšším těžištěm i výraznou vahou.
Vzhledem k charakteru vozidla není problém jezdit ani na nezpevněných cestách za horších klimatických podmínek nebo v lehčím terénu, kde ke slovu přijde pohon všech kol 4Matic. Uježděný písek za terén nepovažujeme, přesto rozjezdy do kopce zvládalo během focení auto bez mrknutí oka. K ML si lze pořídit i terénní paket a pak nebudete mít problém projet ani středně náročným terénem (nechybí redukční převodovka i uzávěrka mezinápravového diferenciálu).

Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC
Uvnitř je spousta místa, jak vepředu, tak vzadu či v zavazadlovém prostoru. Ten už v základu nabídne 690 litrů a velký vstupní prostor. Zadní sedačky po sklopení vytvoří velký schod, což snižuje praktičnost, ale i tak v novém ML můžete ledacos odstěhovat. Dozadu se bez problémů usadí i dvojice nadprůměrně vysokých cestujících. Pro jejich lepší komfort by ale neuškodila rozměrově větší sedadla.
Interiér má mouchy, jako celek je ale skvělý
Perfektně zpracovaný interiér tu a tam kazí levněji působící plast, jinak si na výběr materiálů nemůžeme ani v nejmenším stěžovat. Trochu horší je to s některými typickými „mercedesovskými“ ovladači, které mají jinou logiku ovládání než konkurenční auta a je si na ně třeba chvíli zvykat. Jde zejména o páčky stěračů či směrových ukazatelů. Nepotěšila také zastaralá, černobílá grafika u dopravních značek – německá konkurence to umí lépe. Naopak výborná je navigace, ať už grafickým zpracováním, snadným ovládáním či množstvím zobrazovaných informací včetně dopravních uzavírek.
Celkově je ML povedené auto; je třeba počítat s vyšší hmotností, sladění sedmistupňového automatu a ekologického naftového šestiválce je velmi působivé. Nečekejte citlivé řízení (je přesné, ale odtažité) a máte před sebou robustní, bezpečné a přiměřeně rychlé SUV s cenovkou plus mínus odpovídající prestižní konkurenci. A pokud náhodou budete chtít jezdit i mimo silnice, i na to Mercedes se svým off-road paketem myslel.

Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 2987 ccm, šestiválec, vznětový, turbo |
Max. výkon: | 190 kW (258 k) při 3600 ot./min. |
Max. točivý moment: | 620 Nm při 1600 ot./min. |
0 - 100 km/h: | 7,4 s |
Nejvyšší rychlost: | 224 km/h |
Průměrná spotřeba: | 7,4 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | 2175 kg |
Poháněná náprava: | 4x4 (4Matic) |
Cena základní verze: | 1 498 800 Kč |