Hlavní obsah

Audi údajně plánuje plně elektrickou RS4, má mít 800 newtonmetrů

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Příští generace Audi RS4 má mít 800 elektrických newtonmetrů a nebude to jediný elektromobil v nabídce modelu A4. Počítá se s 800V architekturou a ultrarychlým nabíjením. Benzínové motory – včetně přinejmenším jednoho šestiválce – však v nabídce mají zůstat.

Foto: Audi

Současné Audi RS4 Avant (ilustrační foto).

Článek

Když Audi A4 vstoupí do své šesté generace během následujících dvou či tří let, její vrcholovou verzí má být elektromobil. Uvádí to britský web Autocar bez citování konkrétních zdrojů, nicméně je u něj normou, že je informován špičkově.

Tedy, podle Britů má příští generace A4 přijít v roce 2023, a to na upravené verzi platformy MLB, kterou využívá i dnes. Znamená to, že si vůz zachová motor uložený podélně před přední nápravou.

Foto: Audi

Současné Audi RS4 Avant.

Gros nabídky spalovacích motorů má být další evoluce benzínového dvoulitru EA888. Ten právě prochází úpravami, tak aby splnil chystanou emisní normu Euro 7, jejíž přísnost je pro automobilky poměrně zásadním strašákem. Z nabídky má pro zjednodušení výroby zmizet manuální převodovka.

Norma Euro 7 může znamenat konec spalovacích motorů už za čtyři roky, tvrdí automobilky

AutoMoto

Zmíněné úpravy platformy MLB se mají týkat konstrukce její zadní části, kde musí vývojáři najít místo pro baterii. Ta má mít kapacitu 14,4 kWh a má stačit k bezemisní jízdě až 72 km v měřicím cyklu WLTP. Britové hovoří i o instalaci 48V elektrické soustavy k použití systémů jako aktivní natáčení zadní nápravy, ovšem zda se to bude týkat i plug-in hybridů, není jasné.

A4 má existovat i v elektrické variantě e-tron, která má být designově trochu odlišná a má být liftbackem, zatímco A4 zůstane u karoserie sedan. Nebude stát na platformě MLB ani na elektrické MEB, nýbrž na PPE – zkratka pro Premium Platform Electric. Ta je dalším vývojovým stupněm platformy J1, na níž stojí Audi e-tron GT a Porsche Taycan.

Foto: Audi

Současné Audi RS4 Avant.

Má používat 800V architekturu a baterii, která má v největší verzi zvládnout dojezd až 700 km na jedno nabití a má se nabíjet stejnosměrným proudem o výkonu až 270 kW. Základní varianta bude pohánět pouze zadní kola, za příplatek má být k mání druhý elektromotor na přední nápravě pro pohon všech kol.

Nabídka má být korunována elektrickou RS4, která má nabídnout až 475 koní a 800 Nm. O chloupek níže má stát plug-in hybridní RS4, která si má zachovat 2,9l šestiválec současné varianty, ale s přídavkem elektrického pohonu. Její celkový výkon Britové neuvádí.

Test Audi e-tron S Sportback: Když dojezd není prioritou

Testy

Audi plánuje na trh uvést do roku 2025 dvacítku nových, čistě elektrických vozů. Firma zvažovala, že příští generace A4 bude kompletně elektrická, ale protože tato řada tvoří pětinu globálních prodejů značky, tak radikální krok byl odmítnut jako unáhlený.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám