Článek
Pokud jste chodili v osmdesátých letech na rallye závody, jméno Audi S1 vám je určitě povědomé. Německá automobilka nyní tato dvě písmena oprášila a použila je pro dva malé modely, které vycházejí z A1, respektive A1 Sportback. Proti standardní verzi se S1 liší upraveným zevnějškem (přední a zadní nárazník, boční prahy, koncovky výfuku) a sportovnějším interiérem. Ten kromě pedálů z kartáčované oceli nabízí i dva typy sportovních sedaček.
Standardem jsou sedmnáctipalcová litá kola, v příplatkové výbavě figurují i ráfky s průměrem o jeden palec větším. Přední kotouče brzd mají průměr 310 mm, na přání mohou být třmeny červené (včetně přidaného loga S1).

Audi S1 Sportback (2014)

Audi S1 / Audi S1 Sportback (2014)
Dvoulitr produkuje 231 koní
Pod kapotou se nachází turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 2.0 TFSI, který je vyladěn na nejvyšší výkon 170 kW (231 k) a maximální točivý moment 370 Nm. Modely Audi S1 a S1 Sportback zrychlí díky dvoulitrovému motoru z 0 na 100 km/h za 5,8 s, resp. 5,9 s. Nejvyšší rychlost je u obou modelů stejná - 250 km/h. Když si pustíte video, uslyšíte, že zajímavě je naladěn i zvuk výfuku.

Audi S1 / Audi S1 Sportback (2014)
Výkon se přenáší na všechna čtyři kola prostřednictvím mezinápravové spojky Haldex páté generace, což je obvyklé u modelů Audi s napříč uloženým motorem. Technicky tedy nejde i přes lákavé označení „quattro” o stálý pohon 4x4.
Technicky jednodušší zadní náprava s vlečenými rameny spojenými torzně poddajnou příčkou používaná u modelů A1, byla nahrazena čtyřprvkovou konstrukcí. Jinak naladěný je i elektromechanický posilovač řízení a tlumiče. To vše pro co největší ochotu k zatáčení a sportovní dojem z řízení.
V Německu ceny začínají na částce 29 950 eur (cca 840 tisíc korun), prodej bude zahájen ve druhém čtvrtletí letošního roku.

Audi S1 Sportback (2014)

Audi S1 / Audi S1 Sportback (2014)