Hlavní obsah

Audi R8 přežilo svou smrt, automobilka prodloužila výrobu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Výroba supersportu Audi R8 měla podle původních plánů skončit s rokem 2023, kupé s atmosférickým motorem V10 uprostřed ale přežilo a výroba pokračuje i v tomto roce.

Foto: Audi

Audi R8 GT (vlevo) vedle předchozí generace modelu

Článek

Značka Audi se měla v roce 2023 rozloučit hned se dvěma sportovními modely. Tím prvním bylo menší kupé Audi TT, jehož konec automobilka potvrdila snímkem posledního vyrobeného kusu. Druhým modelem měl být supersport Audi R8, jehož konec výroby ale značka nijak nekomentovala.

Jak se ale nyní ukázalo, zatím ani nebylo co komentovat. Supersportovní Audi R8 s atmosférickým 5,2litrovým motorem V10 totiž přežilo svou smrt a výroba byla prodloužena až do konce března tohoto roku, jak upozornil web Motor1. Důvodem byla zřejmě vysoká poptávka.

Liza Kellner, tisková mluvčí pro modely Audi TT a R8, pak ve vyjádření pro Motor1 uvedla, že původní prohlášení o konci modelu R8 v roce 2023 pochází již z roku 2019. Z tohoto úhlu pohledu by tak nemělo být příliš překvapující, že se výroba o několik týdnů prodloužila.

„Je pravda, že poslední Audi R8 opustí výrobní linku na konci prvního čtvrtletí roku 2024. Tím skončí výroba ikonického sportovního vozu v závodě Audi Böllinger Höfe v Neckarsulmu. Plně elektrický model Audi e-tron GT se bude v závodě Böllinger Höfe vyrábět i nadále,“ cituje z vyjádření web Motor1.

Informace o globálních prodejích Audi by měly být teprve zveřejněny, minimálně v USA se ale prodeje modelu R8 meziročně zdvojnásobily. Je tedy možné, že svou roli v prodloužení výroby mohla sehrát i vysoká poptávka. Ostatně koncern VW s 5,2litrovým motorem V10 končí, takže jde o jednu z posledních možností, jak ho získat.

Značka Audi se přitom s modelem R8 začala loučit již v roce 2022, kdy představila speciální edici R8 V10 GT RWD, jejíž výroba byla omezena pouze na 333 kusů. Jak už přitom název napovídá, 612 koní atmosférického motoru putovalo pouze na zadní kola, namísto standardního pohonu všech kol quattro.

ABT XGT se představuje jako závodní vůz se značkou, základem je Audi R8

AutoMoto

Nástupce Audi R8 má přijít jako elektrický sporťák

AutoMoto

Reklama

Související témata:
Atmosférické plnění

Výběr článků

Načítám