Hlavní obsah

ABT XGT se představuje jako závodní vůz se značkou, základem je Audi R8

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Německý úpravce sportovních vozidel představil vlastní limitovanou edici speciálního modelu XGT, jehož základem je šasi Audi R8. Novinka popisovaná jako závodní stroj s registrační značkou vznikne v počtu 99 kusů.

Foto: ABT Sportsline

ABT XGT

Článek

Automobilka Audi letos ukončí výrobu dvou zajímavých modelů, sporťáku TT a supersportu R8. S oběma se rozloučila speciálními edicemi, model R8 ovšem dostal na rozloučenou ještě jednu specialitku, za kterou stojí německá tuningová společnost ABT Sportsline.

Speciál ABT XGT je označován jako závodní speciál s registračními značkami, čemuž se vlastně ani nelze divit. Inspirací pro jeho vývoj se totiž stala Audi R8 GT2.

Základem vozu je šasi dodané přímo z automobilky Audi, přičemž celkem bylo dodáno 99 šasi, což znamená omezenou edici 99 kusů. Pod kapotou je ukryt 5,2litrový atmosférický motor V10, který posílá výkon na zadní kola podobně jako Audi R8 GT RWD.

Audi R8 v nové verzi GT je labutí písní současné generace

AutoMoto

Nástupce Audi R8 má přijít jako elektrický sporťák

AutoMoto

Úpravce ale zvýšil výkon motoru až na 640 koní, zatímco hmotnost se odstraněním systému pohonu všech kol a instalací karbonových dílů podařilo snížit na 1400 kilogramů. Maximální rychlost pak může v závislosti na nastavení zadního křídla dosahovat až 310 km/h.

Vůz stojí na 19palcových kolech vpředu a 20palcových kolech vzadu, obutých do pneumatik Pirelli P Zero Trofeo R, a zákazníci si mohou vybrat buď ze čtyř standardních laků, nebo si mohou nechat vytvořit speciální odstín na přání.

Společnost o novince nemluví jako o supersportu upraveném na závoďák, ale jako o zcivilněném závodním stroji. Oproti klasickému modelu GT2 má ale XGT upravené řídicí jednotky a také výfukový systém, který plní emisní i hlukové limity.

Jako každý správný závoďák má i ABT XGT patřičně odstrojenou kabinu, ve které nechybí ochranná klec nebo volant ze závodního modelu GT2. Protože se však jedná o silniční vůz, přidala společnost ABT centrální zamykání, klasické digitální přístroje, elektricky nastavitelná zrcátka, klasické ovládání směrovek nebo ovládací panel klimatizace.

Podle ABT trval vývoj této extrémní verze Audi R8 celkem dva roky, několik dalších měsíců pak zabralo schvalování modelu, který muselo posvětit asi 40 různých lidí. Jedná se tak o skutečný speciál, čemuž ale odpovídá i cena, která startuje od částky 598 000 eur – tedy v přepočtu asi 14 575 000 korun.

Audi se definitivně loučí s modelem TT, tohle je poslední vyrobený kus

AutoMoto

Audi Q4 e-tron prošlo modernizací, má nový elektromotor a rychlejší nabíjení

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám