Hlavní obsah

Audi Q4 e-tron prošlo modernizací, má nový elektromotor a rychlejší nabíjení

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Tesla Model Y ujídá z koláče prodejů elektrických SUV stále více, konkurenční Audi Q4 e-tron tak přijíždí s dílčí modernizací. Věnuje se především technické stránce.

Foto: Audi

Audi Q4 e-tron

Článek

Elektrický crossover Q4 e-tron včetně nižší verze Sportback je jediným vozem Audi na platformě MEB, kterou sdílí například se Škodou Enyaq nebo Volkswagenem ID.4. Prémiová alternativa má po modernizaci jedinou vizuální novinku, verzi Edition S line. Je k dispozici v odstínech šedá Pebble, bílá Glacier nebo černá Mythos a jezdí na 21palcových kolech lakovaných do bronzova, aby ladila se speciální barvou znaku se čtyřmi kroužky na zadním sloupku.

Dále už se jedná o čísla, která jsou ve světě elektrických aut zásadní. Díky novému synchronnímu motoru s permanentním buzením na zadní nápravě dosahuje základní verze 45 e-tron výkonu 210 kW a zrychluje na 100 km/h za 6,7 sekundy, zatímco verze quattro ukrojí desetinu. Vrcholem nabídky je varianta 55 e-tron quattro. Generuje 250 kW a zvládne to za 5,4 sekundy.

Tato čísla ukazují, že čtyřkolky dramaticky nezlepšují časy sprintu ve srovnání s variantou s pohonem dvou kol se stejným výkonem, ale měly by přinést rozdíl v dobách nabíjení. Všechny Q4 mají stejnou baterii o kapacitě 77 kWh, ale zatímco vozy s jedním elektromotorem se mohou stále nabíjet pouze výkonem 135 kW, modely quattro zvládnou 175 kW, což jim umožňuje dobít baterie z 10 na 80 procent za 28 minut.

Základní verze podle testů WLTP dokáže ujet až 562 km na jedno nabití, zatímco předchozím maximem pro Q4 e-tron bylo 517 km.

Novinka má nyní i zvukový generátor, který vydává syntetizovaný hluk uvnitř i vně vozu, i když jej lze uvnitř deaktivovat. Mezi další vylepšení pro rok 2024 patří 15mm snížení odpružení a další standardní výbava, která zahrnuje vyhřívaná přední sedadla a elektrické víko zavazadelníku u každého modelu, navigaci a možnost asistované změny jízdního pruhu.

První jízda v Audi Q4 Sportback e-tron: Z elektropohonu jen benefituje

AutoMoto

Reklama

Související témata:
Audi Q4 e-tron

Výběr článků

Načítám