Článek
Apple před řadou měsíců překvapil automobilky i publikum, když přišel s nápadem, že by jeho software CarPlay pro zrcadlení smartphonu mohl převzít kontrolu nad všemi displeji ve voze včetně přístrojového štítu. Verze zvaná CarPlay Ultra se měla v roce 2024 objevit na trhu a postupně se dostat do mercedesů, audi, volv či renaultů. Tyto značky nyní uvedly, že nemají v plánu nasadit tento software do svých vozidel, informuje Financial Times.
Narůstá debata o tom, jak moc by měli výrobci aut dovolit technologickým společnostem převzít kontrolu nad interiérem vozidla. Některé společnosti považují zásah Applu do přístrojových štítů za překročení hranic. Jeden z manažerů Renaultu dokonce vyjádřil přímý odpor k převzetí všech displejů Applem: „Nepokoušejte se napadnout naše vlastní systémy.“
CarPlay Ultra je nejen známým zrcadlením smartphonu na centrální displej, které umožní řidiči použít hudební či navigační aplikace z telefonu, nýbrž přebírá kontrolu i nad dalšími informacemi o vozidle na přístrojovém štítu, jako je rychlost či zásoba paliva, včetně jejich zobrazení vlastním stylem. Aston Martin se nedávno stal prvním výrobcem aut, který CarPlay Ultra zavedl do svých vozů.
Emily Clark Schubert, ředitelka pro automobilové zkušenosti ve společnosti Apple, uvedla na nedávné vývojářské konferenci, že nový systém umožňuje „jednotný a konzistentní zážitek napříč všemi obrazovkami řidiče“.
Podpora známých systémů zrcadlení smartphonu Apple CarPlay a Android Auto je univerzální napříč značkami, přesto se najdou některé, které ji nenabízejí. Nejznámějším příkladem je koncern General Motors, který v některých svých amerických elektromobilech podporu zrcadlení zrušil.