Hlavní obsah

Americký hypersport ukázal svůj karbonový monokok. Váží jen 86 kilogramů

Novinky, laz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Bugatti Chiron se na trh teprve chystá, velkou zbraní pro Hennessey Venom F5 však má být jeho samotný základ. Tedy extrémně pevný a lehký karbonový monokok.

Americký hypersport ukázal svůj karbonový monokok. Váží jen 86 kilogramůVideo: Hennessey Performance

 
Článek

Těm nejsilnějším silničním autům na světě nestačí jen běžná samonosná karoserie. Kolem posádky často najdete takzvaný karbonový monokok. Střed vozu dodá nejen bezpečí pro posádku, ale také potřebnou oporu v konstrukci vozidla.

Foto: Hennessey Performance

Karbonový základ pro Venom F5

Svůj monokok pro hypersport Venom F5 ukazuje automobilka Hennessey. Torzní tuhost Američané naměřili na 52 tisíc newtonmetrů. Což je o dva tisíc více než v případě evropského krále hypersportů, Bugatti Chironu. Přesto váží pouhých 86 kilogramů.

Jak dlouho trvá jedinečná úprava? Miliardář čekal na auto čtyři roky

AutoMoto

„Naše nové karbonové šasi je uměleckým dílem zrozeným k rychlosti přes 500 kilometrů za hodinu,” říká sebevědomě zakladatel automobilky, John Hennessey. Jeho společnost se dosud zabývala především tuningem amerických automobilů, známým počinem je rovněž přestavba Lotusu Exige.

Foto: Hennessey Performance 3x

Hennessey Venom F5 zatím jako koncept

Foto: Hennessey Performance

Hennessey Venom F5

Venom F5 má však být z velké části dílem Texasanů. Pohánět jej bude přeplňovaný osmiválec o zdvihovém objemu 6,6 litru s výkonem 1843 koní v 8 tisících otáčkách za minutu a 1352 newtonmetrů maximálního točivého momentu v neuvěřitelně ploché křivce od 2 tisíc do 8 tisíc otáček za minutu.

Venom F5 už se ukázal světu v předprodukčním kabátě a vývojem prochází roky. Američané s ním chtějí pokořit metu 500 km/h. Podobné plány mají i Koenigsegg či Bugatti.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám