Hlavní obsah

Alpine A110 dostal baterie a přišel o střechu. Koncept zkoumá budoucnost sporťáku

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Značka Alpine se chystá na čistě elektrickou éru. Představením prototypu A110 E-ternité Francouzi ukazují potenciál elektrického sporťáku A110, který s lokálně bezemisním pohonem dorazí v příští generaci.

Foto: Alpine

Alpine A110 E-ternité

Článek

Znovuzrození značky Alpine pod křídly Renaultu se nese v duchu kompaktního sportovního kupé A110. Další modely, včetně nástupce této ikony, budou však plně elektrické. V rámci Velké ceny Francie formule 1, která se jede o víkendu 23.–24. července, se proto prezentuje koncept zvaný A110 E-ternité.

Prototyp rovněž slaví 60. výročí modelu A110. Navržený je tak, aby odpovídal „výkonu, vyváženosti a hbitosti“ modelu poháněného čtyřválcem. Je vybaven 60kWh baterií, která využívá moduly pocházející z modelu Mégane E-Tech. Nešlo však o přímou výměnu, protože inženýři museli pro A110 vytvořit specifické kryty baterií a optimalizovat rozložení hmotnosti.

Alpine chystá už jen elektromobily, sporťák A110 zůstane vlajkovou lodí značky

AutoMoto

Koncept má čtyři bateriové moduly umístěné v přední části a dalších osm umístěných vzadu. To dává vozu rozložení hmotnosti 42/58, což je téměř totožné s nastavením standardního modelu 43/57.

Zatímco baterie váží 392 kg, celková hmotnost vozu se ve srovnání se spalovací variantou vyšplhala pouze o 258 kg. Baterie umožňuje prototypu dojezd dle WLTP až 420 km.

A110 E-ternité má elektromotor umístěný vzadu s výkonem 178 kW, 242 k, a točivý moment 300 Nm. Obě čísla zaostávají za spalovacími variantami s výkony až 300 k, takže není překvapením, že elektromobil je o něco pomalejší, protože zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 4,5 sekundy a maximální rychlost činí 250 km/h.

Značka Alpine dorazila do Česka, známe ceny retro kupé A110

AutoMoto

Nechybí samozřejmě unikátní převodovka a přepracované zavěšení s upravenými zadními stabilizátory, zadními výztuhami a tlumiči Ohlins.

Aby toho nebylo málo, prototyp rovněž otevírá otázku dosud neuvedené varianty s nebem nad hlavou. Výsledkem je, že prototyp byl vybaven odnímatelným střešním panelem, který umožňuje zážitek bez snížení tuhosti karoserie.

Zatímco A110 E-ternité je prototyp, automobilka o tomto modelu hovoří jako o „laboratoři“. Generální ředitel skupiny Renault Luca de Meo již dříve prohlásil: „Chci Alpine elektrifikovat, aby si zachovalo své jméno na věčnost.“

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám