Hlavní obsah

Alfa Romeo má opět svůj supersport. Zaujme retro designem, může být i elektromobilem

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Alfa Romeo Tipo 33 a silniční verze 33 Stradale. Vozy ze šedesátých let, které mnozí považují za jedny z nejkrásnějších všech dob, inspirovaly nejnovější supersportovní vůz Alfa Romeo. Nový model 33 Stradale, který má řidičům přiblížit výkon závodního vozu na silnici, je k dispozici buď s dvakrát přeplňovaným šestiválcem, nebo s plně elektrickým pohonem.

Foto: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale 2023

Článek

Oba pohony nabídnou maximální rychlost 333 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než tři sekundy, tvrdí Alfa Romeo. Podrobnosti o elektrickém modelu zůstávají skromné, ale nabídne 559 kW, 760 k, a dojezd dle protokolu WLTP až 450 km.

Motor V6 s dvěma turbodmychadly bude poskytovat výkon 462 kW, 629 k, stejně jako Maserati MC20, se kterým Alfa sdílí většinu techniky, včetně komponent podvozku. Tato síla bude směrována na kola prostřednictvím osmistupňové dvouspojkové převodovky a elektronického samosvorného diferenciálu.

Alfa Romeo 33 Stradale má aktivní odpružení, které dokáže zvednout přední část, typicky ve městě. Odpružení je připevněno k rámu ve tvaru písmene H a monokoku z uhlíkových vláken, který slibuje lehkost a tuhost.

Střecha z uhlíkových vláken a hliníku drží klasické motýlkové dveře. Aby byla hmotnost co nejnižší, jsou rámy oken vyrobeny z uhlíkových vláken a panely karoserie jsou vyrobeny z polykarbonátu.

Stejně jako klasika, kterou se snaží replikovat, bude mít nový model 33 Stradale skutečný motoristický sport v krvi. Vyvíjí se v Alfa Romeo Balocco v Itálii s pomocí pilota F1 Valtteriho Bottase.

Dva jízdní režimy zajistí, že řidiči budou moci novinku skutečně používat. První, Strada, dělá auto tak pohodlným a hladkým, jak je to jen možné, a udržuje výfuk tichý.

V režimu Pista (Track) se výfukové ventily otevřou dokořán, aby řidiči poskytly intenzivní zvuk motoru, pedály se stanou citlivějšími a odpružení se zpevní, aby upřednostnilo ovládatelnost před komfortem.

Na rozdíl od většiny moderních vozů se Alfa Romeo rozhodla neumisťovat tlačítka na volant. Automobilka říká, že přístrojová deska a středový tunel jsou inspirovány letadly a v celé kabině byl použit hliník, karbon a kůže, aby vůz získal účelný, agresivní, ale stále luxusní design.

Venku je retro karoserie tvarována tak, aby dokázala víc než jen dobře vypadat. Konstrukce byla modernizována, aby jí pomohla dosáhnout koeficientu odporu vzduchu 0,375 a přítlak je poskytován bez pomoci aktivní aerodynamiky.

Jen 33 kusů

Omezeno na pouhých 33 exemplářů je 33 Stradale k dispozici ve výbavách Tributo a Alfa Corse, nebo spíše bylo, protože všechny kusy jsou vyprodány. Kupující dostali příležitost přizpůsobit si ten svůj, dokonce včetně detailů na karoserii.

O výrobu každého exempláře se postarají v malosériové milánské tovármě Carrozzeria Touring Superleggera. Alfa Romeo nesdílí cenu vozu, ale odhady naznačují, že každý stál více než 1 milion dolarů, 22 milionů korun.

V autech nepotřebujeme obří obrazovky ani předpovědi počasí, říká šéf Alfy Romeo

AutoMoto

Alfa Romeo 4C se vrátí v jediném exempláři. Připomene výročí

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám