Článek
Společnost Stellantis nazývá své rozsáhlé portfolio „souhvězdím 14 ikonických automobilových značek“, ovšem řízení všech není snadné. V Evropě zahrnuje Alfu Romeo, Fiat, Maserati, Abarth, Lancii, Citroën, Peugeot, DS Automobiles, Opel a Vauxhall. Na americké straně jsou to Jeep, Dodge, Chrysler a Ram. Některé z nich výrazně zaostávají a neustále se spekuluje o tom, že by se modelová řada měla nějakým způsobem omezit.
Bývalý generální ředitel společnosti Stellantis Carlos Tavares si během svého čtyřletého působení v čele konglomerátu ponechal celé portfolio. Jeho nástupce však údajně každou ze značek analyzuje, aby zjistil, zda má pod korporátní záštitou budoucnost.
Agentura Reuters cituje zdroje obeznámené s děním uvnitř Stellantisu, které tvrdí, že Antonio Filosa v současné době „posoudí dlouhodobou životaschopnost všech čtrnácti značek“.
Ukončení prodeje určitých značek podle zprávy není vyloučeno, nejvíce ohroženy jsou některé evropské. Stellantis má na starém kontinentu evidentně problém s překrývající se nabídkou. Při pohledu na čísla prodeje není těžké říci, které z nich jsou nejzranitelnější.
Podle nejnovějších údajů Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA) do října 2025 klesl prodej DS Automobiles o 21,2 procenta na 25 195 registrací, což odpovídá 0,2% podílu na trhu. Lancia klesla o 68,3 procenta na 9844 vozidel, což představuje 0,1 % regionálních prodejů.
Naproti tomu větší značky jsou na tom lépe. Peugeot prodal v prvních deseti měsících roku 469 322 vozů, což mu dává 5,2% podíl. Citroën zaznamenal 276 641 registrací, což představuje 3,1% podíl. Opel a Vauxhall těsně následovaly s 263 659 kusy, mají 2,9 % celkového automobilového koláče v Evropě. Alfa Romeo prodala více aut než Lancia a DS Automobiles dohromady, dosáhla 47 699 kusů s 0,5% podílem. Abarth není uveden samostatně, protože jeho čísla jsou zahrnuta v údajích Fiatu, který klesl o 13,4 procenta na 222 375 vozů.
Tato čísla jsou důležitá, protože Filosa upřednostňuje růst objemu. Mezi jeho avizovaná opatření patří vývoj levnějších modelů, snížení cílů prodeje elektromobilů a posílení fleetového prodeje vozů s nižší marží.



