Článek
„Zprávy o všudypřítomné finanční a hospodářské krizi nutí spotřebitele více myslet na zadní kolečka. Celkově je výsledek obchodu o něco horší, než se dalo čekat. Dá se říct, že krize dorazila i do peněženek českých spotřebitelů,“ komentoval čerstvá data analytik ČSOB Petr Dufek.
Podle statistiků se na slabých tržbách nejvíce podepsaly prodejny se smíšeným zbožím s převahou potravin a specializované obchody s ostatním nepotravinářským zbožím.
„Růst zaznamenaly pouze prodejny elektroniky, elektrických přístrojů, nábytku a dalšího zboží pro domácnost a prodejny textilu a obuvi,“ dodal úřad.
Lidé začali výrazně šetřit na podzim. V říjnu tržby v maloobchodu meziročně klesly o 2,3 procenta. Již v předešlých měsících lidé utráceli nejvíce za nepotravinářské zboží.
Výhled pro další měsíce není podle Dufka o mnoho lepší. „Určitý stimul mohou představovat slevy, na které spoléhá čím dál více lidí, avšak klesající spotřebitelská důvěra bude přesvědčivějším faktorem pro rozhodování lidí spíše než virtuální slevy,“ dodal analytik.