Hlavní obsah

Wizz Air následuje Ryanair. S příručním zavazadlem na palubu už jen za příplatek

Novinky, mšv

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nízkonákladová letecká společnost Wizz Air mění pravidla pro zavazadla. Po vzoru konkurenčních aerolinek Ryanair si budou moci vzít na palubu letadla příruční zavazadla jen ti, kteří si za službu připlatí. Cestující, kteří poplatek za prioritní nástup neuhradí, odevzdají zavazadlo na bráně, kde bude zdarma odbaveno, píše Independent.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Jako důvod k zavedení nové regulace uvádí vedení společnosti mimo jiné málo místa v zavazadlovém prostoru na palubě letadla. Každá základní letenka tedy umožní vzít si s sebou pouze osobní věc – kabelku či batůžek, které se vejdou pod sedadlo. Pouze pasažéři, kteří si připlatí službu Wizz Priority, budou moci s příručním zavazadlem i na palubu. Cenové rozpětí příplatku se bude pohybovat mezi zhruba 130 a 311 korunami, při zakoupení až na místě vyjde na necelých 650 korun.

„Cílem nového opatření je zamezit prodlevám a zpožděním, které jsou s příručními zavazadly spojeny, a zvýšit tak spokojenost zákazníků,“ uvedla společnost v prohlášení. „Naší strategií je i nadále poskytovat co možná nejnižší ceny a zákazníkům nabídnout jen takové služby, které sami chtějí. To nám dává maximální flexibilitu při stanovení cen letenek,“ uvádí se dále v prohlášení.

Nová pravidla nejsou na poli nízkonákladových společností ničím novým. Podobný krok udělaly letos také aerolinky Ryanair, které chtěly rovněž minimalizovat zpoždění. Společnost ale nyní uvažuje o dalším prohloubení stávajících pravidel, protože na některých letech se musí u brány odbavit až 100 zavazadel, čímž vznikají nové problémy. [celá zpráva]

Společnost Wizz Air v lednu letošního roku uvedla, že celkový počet linek z Prahy omezí na tři. Dříve provozovala linky do několika italských destinací, ale například i do izraelského Tel Avivu, nejlákavější byla zřejmě linka na islandské letiště Keflavík. Od poloviny června zůstaly ovšem jen trasy do italského Bari, na londýnský Luton a do gruzínského Kutaisi. [celá zpráva]

Reklama

Výběr článků

Načítám