Hlavní obsah

Popularita Amsterdamu stále roste. Turisté ho navštěvují hlavně kvůli večírkům

Novinky, mšv

Málokterému evropskému městu roste popularita tak strmě jako Amsterdamu. Hlavní město Nizozemska ročně přivítá více než šest miliónů zahraničních turistů, počty přenocování se mezi léty 2011 a 2016 téměř zdvojnásobily. Většina návštěvníků sem ale míří hlavně kvůli večírkům, pitkám či za zábavou obecně, a to přestože se město usilovně snaží prezentovat jako centrum vysoké kultury.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Amsterdam ročně navštíví šest miliónů turistůVideo: Reuters

 
Článek

Když se řekne Amsterdam, mnoho lidí si vybaví především Čtvrť červených luceren (Red Light District) či coffee shopy. Třetinu nevěstinců přitom město uzavřelo v roce 2008 a v roce 2011 se začaly uzavírat rovněž coffee shopy nacházející se poblíž škol, uvádí agentura Reuters. Přesto se jedná o atrakce, které přitahují velkou pozornost návštěvníků.

Turistické zastoupení se snaží prezentovat město jako centrum kultury — koneckonců jen v málokteré evropské metropoli se nachází tolik muzeí. Amsterdam je domovem děl od Van Gogha či Rembrandta, ale nachází se zde i dům Anny Frankové. „Lidé přicházejí do Amsterdamu, aby si uspořádali večírek v mé části města,“ řekl jeden z obyvatel Bert Nap, který žije poblíž centra. „Kvůli obchodům zaměřeným na turisty jsme přišli o pekařství a podobně,“ dodal.

Chcete poznat Nizozemsko, ale zároveň se vyhnout davům?
Nizozemský Utrecht je klidnou alternativou hektického Amsterdamu

Think tanková organizace Amsterdam in Progress se snaží přijít s řešením, které by obnovilo ztracenou rovnováhu mezi místními a turisty. Podle jejího zakladatele Stephena Hodese nejde jen o vysoké počty návštěvníků, ale především o určité typy lidí, které městu škodí. V hojné míře jsou to právě ti turisté, kteří do Amsterdamu míří třeba na rozlučky se svobodou. A jedná se zejména o mladé Brity.

Zákazy i alternativy

Jedním způsobem je cesta zákazů. Ta se nedávno například dotkla takzvaných pivních kol, která byla mezi mladými velmi populární. Jejich osazenstvo ale ve městě způsobovalo takový nepořádek a virvál, že se „beer bikes“ v centru zakázala. [celá zpráva]

Městské zastoupení by ale raději než cestou zákazů šlo cestou hledání alternativ. Jednou z možností je proto snaha o uvolnění přeplněných míst a odklon turistů na méně frekventovaná místa — třeba i za hranice Amsterdamu. [celá zpráva]

Podle manažerky pro historické centrum města Annemieky Bieringové potřebuje Amsterdam vylepšit svou image, aby turisté věděli, že se nejedná o místo, kde se dá levně pořídit alkohol, vyrazit na sexuální dobrodružství nebo proflámovat celá noc. Místní se už jen modlí, kdy se jejich město dá opět do pořádku a chaotický život se trochu uklidní. Zdá se ovšem, že se to jen tak nestane.

V žaludku jim leží totiž i další kategorie návštěvníků. Do Amsterdamu při probíhajícím brexitu přesídlila Evropská léková agentura, která měla dosud centrálu ve Spojeném království. Podle některých to povede k výraznému ekonomickému růstu, odpůrci tvrdí, že se život ve městě naopak prodraží a bude ještě hektičtější.

Reklama

Výběr článků

Načítám