Hlavní obsah

Nezakrytá tetování i trička. Další aerolinka uvolňuje dress code personálu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Australské nízkonákladové aerolinky Bonza se připojují ke konkurenčním společnostem a uvolňují pravidla pro odívání personálu. Stevardi a letušky se nově nemusejí svazovat zažitými stereotypy a mohou vyměnit košile za trička a společenské boty za tenisky.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Společnost nové nekonvenční uniformy odhalila na několika snímcích, reflektují prý aktuální trendy. A škála oděvů je skutečně široká, v nabídce jsou dlouhé i krátké kalhoty, košile, trička, vesty, tenisky a podobně. Pořád si však zachovávají podstatnou míru nedbalé elegance.

„Naše mise byla jasná — vytvořit uniformy, které by letecký personál nosil s hrdostí. Jsme si vědomi toho, že uniformy jsou v letectví zapomenutým územím, a to jsme společně s našimi partnery z Total Image chtěli změnit,“ uvedla za vedení aerolinek Carly Poveyová.

Společně s novými oděvy společnost uvolňuje i pravidla pro různé tělesné ozdůbky, jako jsou tetování či líčení. „Nikomu nebudeme diktovat, jakou rtěnku má mít nebo zda jí má vůbec používat. Nebudeme posádku žádat, aby si zakryla tetování, a jen proto, že jste žena, nemusíte automaticky nosit sukni,“ vysvětlila Poveyová.

„Pokud jste nebinární, těhotná, pracujete v kanceláři nebo na palubě, máme pro vás spoustu možností,“ dodala.

Odvětví se mění pomalu

Pamela Jabbourová, šéfka společnosti Total Image, která nové uniformy vytvořila, uvedla, že chtěla reflektovat radost, kterou aerolinky Bonza přinášejí australským cestovatelům. „Namísto punčocháčů, polyesterových košilí, černých lodiček a tradičních výšivek jsme vytvořili uniformu, která odráží současné trendy,“ míní Jabbourová.

K volnějším pravidlům odívání se v posledních letech uchyluje čím dál více společností. Snaží se tím změnit i pověst leteckého odvětví, které je z hlediska odívání považováno za značně rigidní. Společnosti se také snaží vytvořit přátelské prostředí měnícímu se složení zaměstnanců a nebinárním osobám.

Americké aerolinky zavádějí genderově neutrální odívání

Cestování

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám