Hlavní obsah

Aerolinka chystá vyhlídkové lety na Antarktidu. Už schytala kritiku

Novinky, mšv

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Mezinárodní letecká doprava je napříč světem stále víceméně ochromena. V Austrálii proto chtějí lačné cestovatele uspokojit třináctihodinovými vyhlídkovými lety nad Antarktidu a zpět. Pořádat je bude společnost Antarctica Flights s letadly pronajatými od aerolinek Qantas. A kritika na sebe nenechala dlouho čekat, píše server Independent.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Antarctica Flights sídlící na předměstí Melbourne bude lety provozovat od poloviny září. Zapůjčí si přitom letadla Boeing 787 Dreamliner z flotily aerolinek Qantas, která normálně létají na trase mezi Londýnem a Perthem, jež patří k jedné z nejdelších na světě.

Třináctihodinové lety vyjdou zájemce na 1119 australských dolarů a více, tedy skoro 18 tisíc korun. Většina pasažérů přitom obdrží dva palubní lístky, aby měli možnost si v polovině cesty prohodit sedadla a být u okénka.

Cestující, kteří zaplatí nejnižší taxu, budou usazeni v řadách bez oken a bez možnosti si místo prohodit.

Většina letu se uskuteční nad mořem, část potom nad samotnou Antarktidou. „Nad kontinentem budou mít cestující možnost procházet se po palubě, takže si každý bude moci užít skvělý výhled,“ uvedla společnost Antarctica Flights a doplnila, že na obou stranách letadla budou k vidění zajímavé body.

K uskutečnění cesty nebudou zapotřebí pasy, protože letadlo nebude nikde přistávat, takže je let považován za domácí linku. Kvůli koronaviru však bude třeba vyplnit prohlášení o zdravotním stavu a nechat si změřit teplotu.

Nejde o nezbytné cestování

Krátce po oznámení vyhlídkových letů se začala rojit první kritika, podle níž je taková cesta absolutně zbytečná a akorát přiživí klimatickou krizi. Společnost Antarctica Flights se ovšem hájí, že cesty jsou uhlíkově neutrální, protože z každé prodané letenky putuje část peněz na zalesnění oblasti Yarra Yarra v Západní Austrálii.

Britská organizace Flight Free UK ale tvrdí, že takto kompenzace vyprodukovaných zplodin úplně nefunguje. „Většina podobných schémat se ukázala jako neefektivní v tom smyslu, že nedokáže anulovat vyprodukovaný uhlík a vykompenzovat váš let,“ tvrdí šéfka organizace Anna Hughesová.

„Lidé navíc mají pocit, že se takto vyrovnali s dopady letectví, a tak v létání pokračují,“ dodala s tím, že nejlepším způsobem, jak se vypořádat s emisemi, je v prvé řadě vůbec je neprodukovat.

Na původní příspěvek společnosti Antarctica Flights na Twitteru reagovalo také množství uživatelů. Podle Simona G není cesta na Antarktidu klíčovým cestováním a má absolutně nulový přínos. „Raději se podívejte na dokument než skrze okénko,“ napsal.

Podle dalších kritiků je nucená letecká odstávka způsobená koronavirem skvělou příležitostí, jak dát planetě na chvíli vydechnout od hluku, ale hlavně vyprodukovaných emisí. Vyhlídkové lety na Antarktidu proto hodnotí jako absolutní zhýralost i vzhledem k tomu, že jde o poslední takřka nedotčený a panenský kontinent.

Před 10 lety vypočítaly satelity v Antarktidě nejnižší teplotu na světě

Historie

Reklama

Výběr článků

Načítám