Perly západní Kanady - den pátý, národní park Yoho a Calgary

Jak už sám název zájezdu napovídá, západní Kanada je skutečnou perlou severoamerického kontinentu. V tomto „seriálu“ na pokračování si detailněji popíšeme, co klienty čeká a nemine, jak probíhá den po dni a jaké zajímavosti po trase uvidíme.

NP Yoho

Malebné městečko Golden, kde jsme byli přes noc, vystřídáme velkoměstem Calgary, kam přijedeme dnes v pozdních odpoledních hodinách. Než se tak ovšem stane, celý den vyplníme putováním kouzelnou přírodou kanadských Skalnatých hor. Hned zrána odjíždíme do národního parku Yoho.

NP Yoho

Naše první zastavení je u řeky Kicking Horse River a jejích peřejí. Nádherná scenérie umocněná pohledem na azurově modré nebe nemá chybu. Řeka se dá přejít po přírodním kamenném mostě na druhou stranu, kde je další vyhlídka. Nechybí pár společných fotek do památečních alb a pokračujeme o kousek dál k ledovcovému jezeru Emerald Lake.

Foto: Archiv

Emerald Lake

Když panuje naprosté bezvětří, hladina jezera je jako zrcadlo, ve kterém se odráží majestátní skalní štíty hor, které se tyčí vysoko nad hladinou. Okolo jezera vede překrásná vyhlídková cesta, která je dlouhá něco málo přes pět kilometrů. Nikdo neváhá a společně se vydáváme na procházku.

Jednou se mně také stalo, že cesta byla uzavřená kvůli výskytu medvědice a jejích mláďat. Tentokrát tomu tak nebylo, a proto jsme mohli vyrazit. Jezero jsme obešli dokola asi za hodinu a půl s četnými zastávkami na focení a kochání se okolní přírodní scenérií.

Hned u břehu jezera se nachází ubytovací zařízení a několik chat. Jedna chata se zrovna chystala na příjezd hostů a milá uklízečka svolila, abychom nakoukli dovnitř, jak vypadá interiér. Krásně a stylově vybavená chata nás nadchla. Nechyběla koupelna, nádherná ložnice a obývací pokoj s krbem. Balkon s výhledem na jezero neměl chybu.

Peřeje Kicking Horse River

Od jezera Emerald Lake pokračujeme dále přes průsmyk Kicking Horse se zastávkou na vyhlídku spirálových tunelů. Železnice zde měla příliš prudké klesání, a tak bylo potřeba vymyslet způsob, jak předejít častým nehodám vlaků, které převážely těžký náklad, a brzdový systém dost často nestačil k zastavení celé váhy vlaku.

NP Yoho

Do okolních svahů se prorazily dva tunely, které připomínají spirálu. Nákladní vlaky projíždějící po této železnici jsou několik kilometrů dlouhé, takže při velkém štěstí lze spatřit soupravu vjíždějící do tunelu a zároveň část stejné soupravy z tunelu již vyjíždějící. Velice zajímavá podívaná, která má vždy úspěch. Nechybí informační tabule s důležitými informacemi o stavbě tohoto unikátu.

Foto: Gregor Haščák

Alberta

Naše cesta pokračuje přes průsmyk až do provincie Alberta. Před námi zpomalují auta a tvoří se delší kolona pomalu projíždějících vozidel. Že by nehoda? Ne! Jen medvědice a její tři mláďata dostala chuť na pampelišky rostoucí v příkopě asi 10 metrů od silnice.

Foto: Jakub Fučík America Tours

Medvědi jsou v centru pozornosti

Naprosto fantastický pohled a zážitek pro všechny kolem jedoucí posádky aut. Zastavíme u krajnice v bezpečné vzdálenosti. Tentokrát již poučená Milena hlasitě nevolá na manžela Pepu, kde má foťák, ale v tichosti a spořádaně vystoupíme z auta a pozorujeme statnou chundelatou medvědici a její potomstvo.

Je až zarážející, s jakým klidem se medvědice pase. Všude okolo je dav zvědavých turistů, občas zaburácí projíždějící autobus, ale medvědici zajímají jen její pampelišky.

Medvědice s medvíďaty

Malá medvíďata si hrají opodál a jejich máma se na ně občas jedním okem podívá. Trochu se odvážíme a jdeme o kousek blíž, ale opravdu jen o malý. Stále jsme v relativně bezpečné vzdálenosti za svodidlem silnice. Medvědice se hladově krmí a spásá vše, co jí pod čumák přijde.

A my? Vůbec ji nezajímáme, jako bychom tu nebyli. Úžasná podívaná, která stála za to. Asi po půl hodině mají všichni účastníci několik desítek snímků a pokračujeme dále. Silnice se vine údolím okolo řeky Bow River. Po pravé straně se nám otevírá fantastická scenérie horských masivů národního parku Banff, kde budeme zítra.

Dnes pouze projíždíme do Calgary, ale zítra se sem podíváme. Nicméně si uděláme krátkou zastávku na vyhlídce u cesty a pokračujeme dál. Projíždíme územím parku až na jeho samotný konec. Calgary leží asi 2 hodiny jízdy autem od Skalnatých hor.

Je nádherné pozorovat, jak se mění ráz krajiny. Skalní ostré masivy vystřídaly prérie a zelené pastviny, na kterých sem a tam stojí ranč s nespočetným stádem dobytka. Pohledy jako vystřižené z filmu. Skalnaté hory jsou daleko za námi a my pomalu přijíždíme do Calgary.

Foto: Archiv

Calgary

Nejprve projíždíme obydleným předměstím a okolo Olympijského parku, kde se v roce 1988 konala Zimní olympiáda. Projedeme centrum města mezi výškovými budovami. Naše první zastávka je na vyhlídce nad městem, odkud máme Calgary jako na dlani.

Spatříme stadion, kde se každoročně koná největší sláva ve městě, slavné severoamerické rodeo. Hned vedle je zimní stadion, jehož střecha připomíná koňské sedlo.

Calgary

Dominanta města, vyhlídková věž Calgary Tower, se nedá okem přehlédnout. Z vyhlídky se vracíme zpět do centra města, kde se mimo jiné nachází náš hotel. Po ubytování se scházíme a centrum si projdeme pěšky.

Pohled z Calgary Tower

Na nejrušnější tepně města, Stephens Avenue, je mnoho obchodů se suvenýry, restaurace a bary. Nejvíce pozornosti upoutá obchod s westernovým zbožím, kam se všichni podíváme a zkoušíme pravé cowboyské klobouky stetson. Při pohledu na cedulku s cenou vracíme klobouk do regálu a jdeme dále až na Olympijské náměstí, kde se v době konání XV. Zimních olympijských her konaly medailové ceremoniály.

Připomeneme si naše úspěšné sportovce, vystoupíme na pomyslný stupínek vítězů a zkusíme si představit, jaké to ve skutečnosti asi bylo.

Calgary

Po zbytek podvečera a večera mají všichni individuální volno. Někteří se jdou podívat na vyhlídkovou věž a ostatní míří do nákupního centra Devonian Gardens obdivovat vnitřní zahrady.

Foto: Calgary CVB

Olympic Plaza

Zítra se vracíme zpět do přírody, čeká nás celodenní prohlídka národního parku Banff!

Autor: Jakub Fučík America Tours

Anketa

Co byste chtěli vidět raději?
87,2 %
12,8 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 78 čtenářů.