Server Fast Company upozorňuje, že vzdálenost mezi jednotlivými sedadly se v letadlech mezi léty 2000 a 2017 zmenšila o zhruba 10,16 centimetru v důsledku snahy nacpat do letadel více lidí. V této souvislosti se sklápění sedadel stalo docela problémem, při němž může pasažér zasáhnout do osobního prostoru jiného cestujícího. Sklápění sedadel se proto stalo pro mnoho společností aktuálním tématem, nebylo totiž výjimkou, že se lidé kvůli osobnímu prostoru hádali či prali.

Čtěte také:
Na stojáka v letadle. Italská firma představila nové sedačky

Podle společnosti Delta Airlines je sklápění naprostou zbytečností a ve svých 62 letounech bude tuto možnost značně omezovat. Půjde zejména o kratší domácí lety, kde je menší pravděpodobnost, že se cestující potřebují vyspat.

Neadekvátní pro spánek

Podle serveru Skift půjdou sedadla v ekonomické třídě sklopit jen o 5 centimetrů, namísto původních 10, sedadla ve vyšších třídách zase z 12,7 centimetru skončí na sklonu 8,9 centimetru. Podle Delta Airlines má jít o zvýšení komfortu cestujících, nikoli o snahu nacpat do letadla více lidí. „Nechceme na palubu přidávat další sedadla nebo najít způsob, jak ušetřit místo,“ uvedl Ekrem Dimbiloglu, který má na starosti zákaznickou péči a vybavení letadel.

Podle Fast Company se jedná o krok dopředu, protože si cestující nebudou vzájemně zasahovat do osobního prostoru, mírný sklon navíc stejně nepřispívá k pohodlnějšímu sezení a ke spánku už vůbec ne.

Podle často citované studie z roku 1980, která se zabývala spánkem v sedě, je sice pro mnoho lidí sklon důležitý, jenže musí být také adekvátní. Jakýkoli menší sklon než pod úhlem 17,5 stupně je nedostatečný — ideální sklon je přitom 40 stupňů. Toho je ale prakticky nemožné dosáhnout i v některých vyšších třídách.

Společnost Delta nicméně uvedla, že až čas ukáže, zda se jedná o dobrý krok, či nikoli. A podle reakcí pasažérů zjistí, jestli je takové cestování skutečně komfortnější a přispívá k menší míře konfliktů.