Muzeum je dnes rozděleno do tří výstavních sálů. V prvním si lidé mohou prohlédnout předválečné a poválečné motocykly a automobily Velorex, v nichž se motory Jawa také ukrývají. K vidění je zde také nejstarší exponát celého muzea, a to motocykl Jawa 500 OHV zvaný Rumpál. Šlo o první sériově vyráběný motocykl značky Jawa.

Ve druhé části muzea jsou umístěny exponáty motocyklů nižších kubatur, od objemu motoru 50 centimetrů krychlových do 125 centimetrů krychlových. Jsou tu například babety, mopedy nebo pionýry.

Ve třetí části ukazuje Miclík takzvanou lidovou tvořivost, tedy různé stroje využívající motory Jawa, které si lidé sami postavili. K vidění je tak například sněžný skútr, rikša, traktůrky nebo sekačky.

Přibude nová expozice

Právě v tomto prostoru Miclík v roce 2002 začínal. Vystavoval sbírku motocyklů, kterou již před ním sbíral jeho otec František, a syn v jeho šlépějích pokračuje. Původní prostory mají letos projít rekonstrukcí. „Expozice lidové tvořivosti se bude trochu snižovat a připravujeme pro návštěvníky další docela zajímavou expozici,“ řekl Miclík, ale detaily zatím prozradit nechtěl.

O nové prostory se muzeum rozšířilo v roce 2013, když majitel na pozemku dostavěl novou budovu. V ní je expozice rozmístěna ve dvou patrech. Zatím nejnovějším kouskem je Jawa 660 s italským motorem Minarelli z roku 2016.

Muzeum má otevřeno od března do listopadu od 9 do 18 hodin. Dospělý zaplatí za vstup 100 korun, děti do 15 let polovinu.

Jawa je nejstarší fungující československá firma zabývající se výrobou motocyklů už od roku 1929. Jméno vzniklo spojením počátečních písmen zakladatele Františka Janečka a motocyklů Wanderer, na které zakoupil licenci.

Když na výlet, tak s turistickou navigací Mapy.cz. Aplikace je zdarma a funguje i bez signálu.