Za nezbytnou označila většina dotázaných také klimatizaci, tu vyžaduje 53 procent lidí, při zahraničním pobytu ji jako důležitou označilo 72 procent dotázaných. Nejvýznamnějším kritériem při výběru destinace a konkrétní lokality je však jídlo.

„Pro 85 procent respondentů je důležitá možnost nakoupit si potraviny, 81 procent hledí i na dostupnost restauračních zařízení. Necelé dvě třetiny lidí, přesněji 64 procent, pak chtějí mít na dovolené takové zázemí, aby si mohli sami uvařit,” uvedla mluvčí spořitelny Lenka Molnárová.

Přestože pro někoho jsou součástí prázdninových radovánek také večírky a návštěvy barů, při výběru destinace nejsou podstatné. Pouhých 20 procent respondentů uvedlo, že se kromě jiného rozhodují také podle toho, jaké nabízí daná destinace noční vyžití.

Ještě méně důležitou roli hraje nakupování oblečení. Možnost obohatit svůj šatník během dovolené o nové kousky považuje za významné jen 17 procent lidí.