Hlavní obsah

Kam na ideální dovolenou? Nová technologie pozná i nejtajnější přání

Novinky, mšv

Podle čeho se rozhodujete, kam pojedete na dovolenou? Faktorů je jistě hodně — od aktivit, podnebí, krajiny až po finanční možnosti. Mezinárodní cestovní a turistická společnost TUI představila technologii, která na základě čtení mimiky dokáže vyhodnotit, po jaké destinaci člověk skutečně touží a třeba o tom ani sám neví.

Foto: Profimedia.cz

Jezdíte léta na hory? Možná podvědomě chcete vyrazit plachtit na moře. Ilustrační foto

Článek

Nová technologie, která má v podstatě zastoupit pracovníka, jenž se zákazníky vybírá zájezd, dostala název Destination U. Podle britského Telegraphu se dokáže emočně naladit na klienta a sbírat údaje z jeho mimických reakcí, díky kterým posléze dokáže vyhodnotit ideální dovolenkovou destinaci pro každého.

Prototyp navrhla společnost RealEyes, která se specializuje na vyvíjení kamer, jež dokážou měřit emocionální reakce na videa. Firma tvrdí, že až v 90 procentech případů, kdy dojde na rozhodování, volíme nevědomě, ale i takový proces dokáže kamera zaznamenat a vyhodnotit.

Reaguje na drobnou mimiku

Digitální agent Destination U zaznamenává celkem 149 různých bodů ve tváři, obzvláště kolem úst, očí a na čele. Veškeré pohyby pak vyhodnocuje na základě čtyř emocí — štěstí, překvapení, strachu a zmatku. Klientovi se promítá krátké video, na kterém si lidé užívají různé typy dovolených a kamera snímá, jak člověk na různé snímky, možná nevědomky, reaguje.

Podle výrazů tváře pak technologie vybírá i konkrétní obrazy, uvádí Telegraph. Pokud tedy zaznamená, že někdo pozitivně reaguje například na obrázek dívky v bikinách, jak se potápí do křišťálově modré vody, software vybere takových snímků víc.

Tak či tak ukáže přístroj i další fotografie lidí, dělající různé aktivity na rozmanitých místech — třeba hrající si děti, potápění, exotická tržiště, opalující se lidi nebo lidi na masážních stolech. Ve finále algoritmus vypočte právě onu ideální dovolenou, kterou může být třeba válení se v Řecku ve dvou.

Redaktor Telegraphu zkusil pro ujištění celý proces dvakrát a pokaždé mu vyšla stejná odpověď, právě Řecko. A to i přesto, že podle svého vlastního přesvědčení reagoval mnohem pozitivněji na snímky alpských sjezdovek. Podle softwaru ale podvědomě toužil po klidné dovolené na pláži.

Technologie promítá kolem 100 snímků a v databázi má 60 možných výsledků toho, kam by daný jedinec měl zamířit. Zda dokáže skutečně poznat, kam lidé podvědomě chtějí, není samozřejmě úplně stoprocentní. Ve výsledku jde ale o mnohem zábavnější proces než klasické dotazy od zaměstnance na pobočce cestovní kanceláře.

Reklama

Výběr článků

Načítám