Společnost MotogirlTour založila loni v prosinci pětadvacetiletá Chea Renouová. Odešla od nudné kancelářské práce, když podle svých slov spatřila díru na trhu. Její firma je totiž primárně určena ženám, které cestují samy a bojí se pohybovat po městě bez doprovodu nebo s cizím mužem. „Myslím, že existuje spousta turistů, především z řad žen, kteří cestují sami a mají obavy o svou bezpečnost. Obzvlášť když cestují na místo, které nikdy předtím nenavštívili,“ tvrdí Renouová.

Dodává, že když si někdo takový vybere si za svého průvodce ženu, bude se pravděpodobně cítit mnohem více v klidu a bezpečí. V MotogirlTour jde ale o mnohem víc než o pouhé ukazování památek.

Jde totiž o postavení žen ve společnosti. Rodiče jedné z průvodkyň Horm Nichové byli zásadně proti, když se o nové práci své dcery doslechli. „Nechtěli mi dovolit, abych se do organizace připojila. Prý když dívky pracují ve městě na ulicích, jsou náchylnější k útokům od mužů, k dotykům a podobně,“ tvrdí.

Sdílení lokálních zvyků

Velmi podobně reagovali rodiče i dalších mladých dívek, které dnes tvoří tým turistické organizace. Ale jejich koncept slaví úspěch.

Služeb využila například i americká turistka Whitney Koellingová. Přesně z důvodu, o kterém mluvila Renounová. Nebyla jí totiž příjemná představa, že by po městě cestovala na skútru s neznámým mužem. „Přišla jsem si mnohem víc v bezpečí. Bylo příjemné prohlédnout si Phnompenh s někým, komu mohu věřit, s někým, kdo se mi zdá důvěryhodný,“ svěřila se se svými pocity.

Při prohlídkách na skútrech nevynechají dívky z organizace žádnou důležitou zastávku, mimo to vypráví turistům o tradicích a lokálních zvycích a životě. A přesně o to podle Renouové jde - pomoci lidem z celého světa pochopit lokální mentalitu a načerpat nové informace a zážitky.