V ubytovacích zařízeních v Česku se vloni ubytovalo 8,7 miliónu cizinců, z nichž 12 procent preferovalo pětihvězdičkové hotely, 44 procent o hvězdu méně a 27 procent se ubytovalo v tříhvězdičkových hotelech.

„Z aktuálních statistik jednoznačně vyplývá dominantní podíl čtyřhvězdičkových hotelů v případě zájmu zahraničních hostů. Naopak u domácích hostů vedou hotely tříhvězdičkové,” uvedla výkonná ředitelka Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Kateřina Petříčková.

Nároky se zvyšují

„Nároky českých i zahraničních klientů se neustále zvyšují. Turisté jsou více nároční na úroveň poskytovaných služeb a za své peníze chtějí dostat to nejlepší. Často hledají značky kvality, jako jsou hvězdičky nebo jiné certifikáty, které jim zajistí požadovanou úroveň,” dodala Martina Fišerová z agentury CzechTourism.

Tuzemské hotely, pensiony či kempy se tak snaží stále vylepšovat nabídku ubytovaní i gastronomie. To potvrzuje například Stanislav Mádl z největší vinařské obce v ČR Velké Bílovice, který provozuje vlastní hotel pátým rokem.

„Samotné ubytování by však turisty ve Velkých Bílovicích neudrželo. Náročná klientela sem přijíždí za domácím jídlem, cykloturistikou a za velkobílovickými víny, která tu dělá tisícovka vinařů,” uvedl Mádl. Zahraniční hosté si podle něj pochvalují i poměrně velké pokoje a čistý design. Ze světa totiž mají zkušenost spíš s malými hotelovými pokojíky.

Může se Vám hodit na službě Firmy.cz: