Hlavní obsah

Plzeň zavede tramvajenky pro turisty

Právo, Ivan Blažek

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

S počátkem prázdnin začne v Plzni fungovat novinka v městské hromadné dopravě – turistická karta. Návštěvník ji může používat jako elektronickou peněženku a s její pomocí nakupovat jízdenky přímo ve vozech MHD nebo si zaplatí předplatné až na sedmnáct dní. Vyjde ho ale dráž než držitele klasické plzeňské karty.

Foto: Profimedia.cz

Náměstí Republiky v Plzni

Článek

„Chtěli jsme Plzeňákům ponechat určitou výhodu. Navíc jsme zohlednili i o to, že na rozdíl od plzeňské karty není turistická karta personifikovaná, může si ji kdokoliv půjčit,“ řekla Právu Kateřina Fránová z Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP). Předplatné na jeden den vyjde turistu na 59 korun.

Kdyby si ale koupil celodenní papírovou jízdenku, zaplatil by o jedenáct korun víc. U nejdelší možné sedmnáctidenní platnosti činí tarif 466 korun, ten, kdo má předplatné na plzeňské kartě, zaplatí za stejnou dobu o osmdesát korun méně.

Turistická karta pamatuje i na děti a studenty, pro ty jsou sazby poloviční. A kdo ji bude chtít použít jako elektronickou peněženku, může si na ni nechat „nahrát“ až 3500 korun.

Návštěvníci města mohou zmíněnou kartu získat v zákaznických centrech PMDP i v plzeňském infocentru. „Bude vydávána proti stokorunové záloze,“ upozornila mluvčí magistrátu Eva Barborková.

Něco pro studenty

Od 1. července začne platit ještě jedna novinka, která potěší hlavně děti a studenty. Na rozdíl od současné praxe budou moci získat zvýhodněné předplatné na 365 dní i v případě, že během této doby přestanou vyhovovat požadovaným kritériím. „Nyní bude stačit, když dané podmínky splní k počátku platnosti jízdného,“ vysvětlil náměstek plzeňského primátora Petr Náhlík.

Například žáci základní školy měli nárok na zlevněnou sazbu ve výši 37,5 procenta jen do dovršení patnácti let věku, nyní jim bude platit, i když oslaví patnácté narozeniny den po začátku platnosti ročního předplatného. Podle Michala Krause, generálního ředitele PMDP, by se tak mělo snížit zatížení podnikových zákaznických center.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám