Jak se může v dnešní době, kdy dělají mnohé aerolinky problémy i kvůli jednomu chybnému písmenu v rezervaci, stát tak velká bota, jaká se udála v Asii? Pojďme si to celé přiblížit krok po kroku. Partner občanky Tchaj-wanu, 34leté paní Hongové, zarezervoval své přítelkyni zpáteční letenku z tchaj-wanského hlavního města Tchaj-pej do Hong Kongu u aerolinek Hong Kong Airlines. Až dosud vše jasné a přehledné. Paní Hongová má letět do Hong Kongu s Hong Kong Airlines. Jenže...

Když paní Hongová dorazila na správné letiště (s názvem Tchao-jüan, aby se vám názvy pletly ještě o něco více), omylem šla k odbavovací přepážce společnosti Cathay Pacific. Za běžné situace by ji zaměstnanci oznámili, že se asi zmýlila, nasměrovali ji na správné místo a nic by se nestalo. Ale k tomu tady nedošlo.

Záhadu rozkryl přítel

Zaměstnanec ženě zkontroloval pas a vystavil jí palubní vstupenku. Ta byla určená pro jednoho mužského pasažéra se stejným příjmením. Přechylování v Asii nefrčí - Hong jako Hongová. Po odbavení ženu již nikdo nekontroloval a ona s klidem došla až k letadlu. Všiml si chyby někdo ze zaměstnanců letiště či aerolinek? Ne.

Hodně podivnou situaci pomohl rozklíčovat až partner cestovatelky, kterému přišlo upozornění, že se žena nedostavila k odletu svého letadla. Muž okamžitě uvědomil letiště a situaci se podařilo rozkrýt dříve, než žena stačila odletět strojem konkurenčních aerolinek do nespecifikované destinace. Je jen otázkou, zda by byla chyba objasněna ve chvíli, kdy by se své palubní vstupenky domáhal muž, na jehož jméno žena málem odcestovala. Snad ano, nikdo neví.

Dostala novou letenku

„Mé celé jméno bylo na letence špatně. Je na ní možné identifikovat i pohlaví cestujícího. I to tam bylo samozřejmě špatně. Je to směšné,” uvedla paní Hongová pro tchaj-wanský Apple Daily.

Aerolinky nakonec v tomto případě spolupracovaly a ženě zajistily co nejrychlejší odlet do žádané destinace a také vydání platné zpáteční letenky, která jí propadla ve chvíli, kdy nenastoupila na první let. Cathay Pacific jí pak přidaly voucher do VIP salónku pro její další let.

„První vyšetřování ukazuje, že došlo k chybě při odbavovací proceduře. Bereme to vážně. Aktuálně shromažďujeme více informací od relevantních oddělení a ještě zhodnotíme odbavování celého dne, abychom zajistili, že se podobný incident už znovu nebude opakovat,” uvedla mluvčí Cathay Pacific pro South China Morning Post.