Velká část stížností klientů cestovních kanceláří se týká hotelů, ve kterých během svého pobytu bydlí, a také úrovně stravování. „Složení stravy bylo horší, navíc ke snídani nebylo ani jednou kakao, což vzhledem k tomu, že šlo o rodinnou dovolenou, považuji za neodpustitelný přešlap. Požaduji kompenzaci,“ stěžoval si například jeden z turistů agentuře dovolena.cz, která nejzajímavější stížnosti svých klientů anonymně zveřejnila.

Složení jídelníčku komentovali i další. „Zeleninu tvořilo mimo rajčat v podstatě hlavně zelí – bílé, červené, smíchané bílé s červeným. Zelí bylo také každodenně podáváno mimo syrového dušené jako příloha, dále jako další chod zelí grilované,“ zněla jedna ze stížností.

„Nuzné snídaně”

„Na snídani bylo každý den to stejné, neměli jsme žádný výběr. V bufetu bylo vždy pouze: 4 druhy šunky, 3 druhy salámu, 3 druhy sýru, džem, med, máslo, cornflakes, jogurt, mléko, müsli, kompotované ovoce, nakrájená zelenina, koláč, bábovka, želé, tmavé pečivo, toustový chléb, vajíčka natvrdo, slanina,“ zní stížnost člověka, pro kterého byste jistě nechtěli snídaně připravovat.

A podobného ražení byla i další výtka: „Na večeři jsme se velmi těšili, protože se ten večer podávalo grilované kuře, které náš syn miluje. Masa bylo sice na místě dostatek, nutno ovšem na tomto místě podotknout, že bylo velmi iritující vidět, jak předává obsluhující personál velkou průhlednou igelitovou tašku plnou upečených kuřecích stehýnek barovému personálu, jenž ji předával dalšímu personálu, který odcházel domů!“

Nemám české kanály!

Některým z hostů zase vadilo, že televize neoplývá kanály, na které jsou zvyklí z domova: „Na pokoji nebyla televize s programy v češtině, nemohl jsem sledovat mistrovství ve fotbale,“ stěžoval si jeden z klientů. Druhý pak uvedl, že na televizi bylo sice asi tisíc funkčních programů, všechny ale byly v arabštině. Zvláštní skutečnost vzhledem k tomu, že se dovolenkoval v arabsky hovořící zemi.

Jindy bylo příčinou stížnosti nevyžádané buzení. Jeden z turistů si po návratu z Dubaje ve Spojených arabských emirátech postěžoval: „Největší překvapení nás čekalo cca v 5.30, kdy začala místní mešita svolávat místní muslimy. Toto stejné se opakovalo v 6 hodin a takto to probíhalo každý den.“

V jiné reklamaci člověka, který by si očividně přál kohouta raději na víně než v blízkém okolí, stálo: „Každé ráno mě na dovolené budil kohout, delegátka po celou dobu pobytu nesjednala nápravu.“

Přeměřoval místa v autobusu

Dalšího klienta pak rozladilo, jaké místo mu přiřadili v autobuse. „Za normálních okolností je mi celkem jedno, jestli sedím vlevo/vpravo/vepředu/vzadu, ovšem sedět na sedačkách, na kterých je nejméně místa na nohy z celého autobusu – což jsme přeměřovali – nebylo vůbec příjemné,“ popsal.

Kritikou klienti nešetří ani v případě pláží. Zatímco prohlášení klienta: „Na pláži nás obtěžovalo hejno ptáků, nějakých černých, bylo jich 14,“ se ještě s trochou dobré vůle pochopit dá, reklamace na dovolenou v letovisku Zlaté písky v Bulharsku už vyvolá spíše jen pobavený úsměv. „Na pláži bylo příliš mnoho Bulharů,“ stěžoval si totiž klient.