Společnost Travel Service provozuje jak charterové lety, tak i pravidelné linky pod značkou Smart Wings. Od 1. června bylo dost možná mnoho cestujících zaskočeno změnou nabídky na palubách, respektive tím, že není zdarma to, nač byli roky zvyklí. Z nabídky nápojů zdarma vypadlo pivo či víno. Za 0,33 l plzně v plechovce dá člověk 70 korun, za malou lahvičku vína pak stokorunu.

Nepříjemné změny ovšem doznaly i nealkoholické rozlévané nápoje. Standardní Coca-Colu nahradila jiná alternativní značka, která se u většiny pasažérů s chuťovou odezvou příliš nesetkává.

No-name cola

„Je to tak, dneska jsme se vrátili z Burgasu. Občerstvení se skládalo ze salámové bagety a jednoho nealkoholického nápoje na osobu (výběr byl: voda, nějaká chuťově odporná no-name cola a něco vzdáleně připomínající pomerančový džus). Zbytek za příplatek, z nabídky,” napsal na fóru Airways.cz uživatel Stepan81.

A jeho slova potvrdila i cestující letu z Prahy na španělskou Mallorku: „Nabídka zdarma byla hrozivá. Mám v letadle často sucho v ústech, ale když jsem letušku poprosila během více než dvouhodinového letu o druhý kelímek vody, odvětila mi, že si další vodu musím zakoupit,” informovala Novinky jedna z překvapených pasažérek.

Dufková: Lety se dělí 

Novinky se na změny dotázaly mluvčí společnosti Travel Service Vlaďky Dufkové, avšak její odpověď byla vyhýbavá.

Na dotazy, zda změnila v poslední době společnost Travel Service nabídku jídel a nápojů podávaných zdarma během letu či zda do nealkoholických nápojů spadají i teplé (káva, čaj), Dufková odpověděla nejasně: „Do vybraných destinací je cestujícím poskytováno v ceně letenky teplé jídlo a nealko nápoj. Druhou skupinu tvoří destinace, kde je cestujícím zdarma poskytována na palubách našich letadel bageta a nealko nápoj. Další občerstvení je v obou případech možné zakoupit na palubách letadel dle aktuální nabídky v palubním magazínu. Třetí skupinu pak tvoří destinace, kde je poskytován servis Buy on Board. Občerstvení je možné na těchto letech zakoupit dle aktuální nabídky uvedené v palubním magazínu,” uvedla Dufková.

Jinak řečeno na některých kratších letech nedostanete zdarma vůbec nic. Pokud budete chtít originální Coca-Colu, budete si ji muset zaplatit na všech letech. Stejně tak jako pivo či víno, které už zdarma nedostanete na žádném z letů.

Nadělali vrásky cestovkám

"Víme, že partnerská společnost Travel Service změnila stravování na svých palubách od začátku června. Byl to neočekávaný jednostranný krok, který nás nepříjemně překvapil. Několik lidí už se nám se stížností na catering ozvalo. Se společností Travel Service nyní jednáme o zlepšení služeb na loňskou úroveň," uvedll mluvčí CK Fischer Jan Osúch.

CK Blue Style se o změně skladby poskytovaného občerstvení dozvěděla až od nespokojených klientů. "Naši klienti jsou nespokojeni, protože jim CK Blue Style doposud poskytovala určitý standard. Oficiální informaci o změně přepravních podmínek jsme od společnosti TVS obdrželi až poté, co jsme sami začali s jejich zástupci situaci řešit," uvedla pro ČTK ředitelka CK Blue Style Lenka Berberi.

Jak to má ČSA?

A jak to funguje s občerstvením na palubách Českých aerolinií? Tam je zatím vše při starém, tedy pro pasažéry dobrém.

„České aerolinie během aktuální letní sezóny nabízejí na palubách svých letadel v cestovní třídě Economy na všech spojích bezplatný výběr teplých i studených nápojů, tj. vody, minerálky, džusů, Coca-Coly, kávy, čaje, piva a bílého i červeného vína. Na destinacích do západní Evropy s dobou letu do 2,5 hodiny ČSA nabízí podle denní doby malé bezplatné občerstvení v podobě müsli tyčinky či sladké buchty nebo balíčku krekrů. Na delších linkách do Barcelony, Madridu, Porta, Tel Avivu, ale také do Bruselu ČSA servírují cestujícím v cestovní třídě Economy obloženou bagetu a výběr nápojů. Na linkách do Ruska či Kazachstánu je pak cestujícím servírováno teplé jídlo,” uvedl pro Novinky mluvčí ČSA Daniel Šabík.

Šabík nicméně dodal, že sledují vývoj v oblasti občerstvení a palubního servisu na evropském trhu s leteckou přepravou a vnímají realitu, kdy celá řada dopravců zavádí koncepci placeného občerstvení.

„Tyto trendy společnost vyhodnocuje a není vyloučeno, že se jim budou muset ČSA v budoucnu také přizpůsobit. Žádné rozhodnutí v této oblasti ale zatím nepadlo,” dodal Šabík.

Může se Vám hodit na službě Firmy.cz: