Profil snímku má na čínské sociální síti Weibo již 1,9 miliardy přístupů, uvedla agentura CzechTourism. Idylické zobrazení metropolí z pohledu filmové kamery funguje na turisty jako magnet.

„Jsme velice rádi, že si filmaři vybrali právě Prahu, která je pro romantickou komedii jako stvořená. Dostane se tak do povědomí běžného diváka, který se při plánování dovolené může vydat po stopách svých hrdinů," uvedl ředitel Odboru strategie a marketing agentury CzechTourism Marek Mráz.

Mediální vlnu zájmu má na svědomí především jméno herečky, scenáristky a režisérky Sü Ťing-lej. Z filmu o dívce, která odjíždí do Prahy studovat a také najít dávnou lásku své babičky, prý udělala senzaci dlouho před premiérou. Zásadní podíl na atmosféře filmu má prostředí letní Prahy. Toho tvůrci využívají také v kampani, v níž je příběh stylizován jako love story v moderní multikulturní společnosti staré evropské metropole.

Propagace města prostřednictvím filmového plátna není žádnou novinkou. Zájem o Česko mezi korejskými turisty vzrostl například díky televiznímu seriálu Milenci z Prahy, který se částečně natáčel v české metropoli v roce 2005. Popularity filmů úspěšně využívají města, jako jsou třeba Paříž či Londýn, kde se natáčely úspěšné romantické komedie Půlnoc v Paříži či Notting Hill.

Na snímku se podíleli i Češi

Čínští filmaři pro zasazení svého příběhu zvažovali více měst, Praha nakonec obstála i v konkurenci Paříže. „V Praze jsme našli naprosto všechno, co jsme hledali. Nejen architekturu a lokace, ale i velmi kulturní prostředí a úžasně organizovanou filmovou infrastrukturu. Filmování pro nás dopadlo skvěle a jsem si naprosto jistý, že tak dopadne i celý film a Praha udělá na čínské diváky obrovský dojem," dodal producent filmu Ťiao Aj-min.

V rozhodování producentů sehrály důležitou roli také filmové pobídky, které umožňují filmařům získat zpět pětinu nákladů utracených v ČR. Na realizaci filmu se podíleli také tuzemští tvůrci jako filmový architekt Milan Býček, kostýmní výtvarnice Katarína Hollá a objeví se v něm také čeští herci.

Natáčelo se od 23. června do 13. srpna zejména na Malé Straně a Starém Městě. Náklady na natáčení v Praze dosáhly zhruba 50 miliónů Kč. Více než stočlenný štáb byl tvořen z 60 procent Čechy a ze 40 procent Číňany.