Proti chování Heather Čoové, která je zároveň viceprezidentkou firmy, se na internetu vzedmula vlna nevole. Mnozí dosavadní zákazníci aerolinií prohlašují, že již služeb společnosti nebudou využívat.

Čo Hjon-a, která také používá anglické jméno Heather, v pátek nastoupila do letu z New Yorku do Soulu. Letuška jí ale zapomněla nabídnout makadamové oříšky, které se v první třídě podávají ještě před startem letadla. Když si je rozhořčeně vyžádala, přinesla jí je dotyčná v papírovém pytlíku.

Čoová následně nařídila, aby se letadlo připravující se na ranveji ke vzletu vrátilo k letištní hale, kde nařídila vedoucímu palubní posádky opustit stroj. Kvůli incidentu byl přílet na soulské letiště opožděn o 11 minut, uvedla jihokorejská tisková agentura Jonhap.

Probíhá šetření

Aerolinie korejskému tisku sdělily, že kontrola kvality servisu je v popisu práce viceprezidentky firmy. Jihokorejské dopravní úřady ale vyšetřují, zda Čoová svým jednáním neporušila zákony o bezpečnosti letového provozu. Posádka letadla by totiž během letu měla přijímat rozkazy pouze od kapitána stroje.

„I když je to viceprezidentka společnosti, byla jen jednou z mnoha pasažérů, a tak se měla chovat podle toho," konstatovalo jihokorejské ministerstvo dopravy. Podle něj měla Čoová vyčkat do přistání letadla a poté proti palubnímu personálu zasáhnout.