Hlavní obsah

Třípatrová nebeská velryba může být budoucností letecké dopravy

Novinky, fis

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Návrh stroje, který by se v průběhu jednadvacátého století mohl stát revolucí letecké dopravy, je na světě. Přišel s ním španělský designér Oscar Viñals. Trojpodlažní letadlo připomínající spíše kosmickou loď by mělo unést více než 700 pasažérů.

Foto: Profimedia.cz

Takhle by měl vypadat nebeský velikán Sky Whale.

Článek

Dopravní prostředek z akčního sci-fi filmu Transformers? Nikoliv. Jedná se o návrh obřího letadla Sky Whale (Nebeská velryba) s rozpětím křídel 88 metrů, čímž by překonal Airbus 380 o osm metrů a Boeing 747 dokonce o 24 metrů. Délka by měla dosáhnout 77 metrů.

Tři podlaží by měla celkovou kapacitu 755 cestujících. Byla by rozdělená do tří kategorií: turistická třída (srovnatelná s ekonomickou), turistická třída s výhledem (jakoby třída business) a samozřejmě by nechyběla ani nejluxusnější první třída. Vnitřní vybavení letadla by svým luxusem mohlo připomínat moderní verzi Titaniku.

O výhled by ovšem nebyl ochuzen žádný z pasažérů. K dispozici by totiž na palubě měla být okna s obrazovkami promítající virtuální realitu. Cestující by si tedy mohl vybrat, na co se chce ze svého „okna“ vlastně dívat.

Při nebezpečí odepne křídla

Sky Whale upoutává pozornost nejen pohodlností, kterou slibuje pasažérům, nýbrž také technickými vymoženostmi. Zredukovaná váha i spotřeba paliva by z tohoto stroje udělala vysoce ekologický prostředek letecké dopravy.

Foto: Profimedia.cz

Trojpodlažní trup a oddělitelná křídla - i tím je Sky Whale unikátní.

Mimo jiné by měla být křídla posetá mikrosolárními buňkami čerpajícími energii ze slunečního záření. Motory Sky Whale by se měly být schopné naklopit až do úhlu 45 stupňů, díky čemuž by letadlo mohlo přistát i na malých ranvejích prakticky kdekoliv na světě.

Oscar Viñals nezapomněl ve svém návrhu ani na zvýšenou bezpečnost. Jestliže by letadlo muselo nouzově přistát nebo došlo k havárii, křídla by se dokázala sama oddělit od trupu, aby se maximálně zredukovalo ohrožení pasažérů.

Reklama

Výběr článků

Načítám