Článek
Majitel arabské restaurace zhruba 10 kilometrů od Jeruzaléma se chce díky výrazné slevě vrátit do dob, kdy bylo posezení v jeho podniku spojené výhradně s dobrým jídlem a setkáním s kamarády. Nikoliv s vyřizováním zpráv, práce nebo připojením k internetu.
Džaudát Ibráhím si všimnul, jaké neblahé změny přinesly do stolování chytré telefony. Hosté do nich často mlčky hledí místo povídání s přáteli či známými. Někdy se prý na své mobily tolik soustředí, že se u nich zapomenou a obsluha jim následně musí jídlo přihřát.
Restauraci v městečku Abú Ghúš otevřel devětačtyřicetiletý Ibráhím už před 20 lety. Podává tady například oblíbený hummus a grilované maso. Kromě vedení podniku se snaží podporovat a propagovat soužití Židů a Arabů, jehož příkladem je právě Abú Ghúš.
V boji s mobily není sám
Stolování bez techniky zdaleka nenapomáhá jen Ibráhím. Před rokem obdobnou akci spustil majitel taverny a jídelny v Bejrútu Sámir Kurbán. Těm, kteří u vchodu odevzdají telefony, poskytuje desetiprocentní slevu. Nabídky využívá okolo 40 procent hostů.
Ibráhím si je vědom toho, že se v blízké budoucnosti může kvůli hojně využívané slevě dostat do finančních problémů. Z dlouhodobého hlediska si ale od této iniciativy slibuje příliv nových zákazníků, kteří by příjmy opět zvýšili.