Do výběrového řízení se přihlásilo 12 grafických studií, do druhého kola se jich dostalo na základě předložených referencí jen šest. Nové logo se bude oficiálně v plné verzi používat od ledna 2013. Lidé se s ním setkají na turistických brožurkách, v reklamních spotech, na stránkách centrály a dalších propagačních předmětech.

Po uplynutí zákonných lhůt pro podání námitek začne vítěz tendru pracovat na všech dokumentech, aplikacích a on-line manuálu.

Návrh studia Marvil vybrali hodnotitelé jednoznačně. „Vítězný návrh vizuálního stylu naplnil naše očekávání. Obsahuje v sobě pozitivní emoce, je jedinečný a odlišný od ostatních destinačních značek. Koncept like navíc nabízí široké možnosti pro další využití zejména v online marketingu, kterému se chceme podle naší marketingové strategie věnovat stále více,“ uvedl generální ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška.

FOTO: Archiv CzechTourism

Jazykové mutace loga

Jazykové mutace loga

FOTO: Archiv CzechTourism

Propagační materiály

FOTO: Archiv CzechTourism

"Výhodou loga, které nepoužívá žádný obrazový symbol, je jeho nadčasovost, navíc není závislé na barevnosti. Vítězný vizuální styl také vytváří vhodný prostor pro práci s fotografií,“ uvedl prof. Rostislav Vaněk, vedoucí Ateliéru grafického designu a vizuální komunikace na VŠUP.

FOTO: Archiv CzechTourism

Agentura používá logo s vlajkou více než deset let. Podle průzkumu turistické centrály si stále v zahraniční spojují Česko s východním blokem, jako šedivou a nudnou zemi. Agentura tak přichází s novým, hravým konceptem, který má představit Českou republiku jako zemi příběhů.

Stávající logo agentury CzechTourism

Stávající logo agentury CzechTourism

FOTO: Archiv CzechTourism

Nové logo a celou koncepci hodnotila porota složená ze zástupců Ministerstva zahraničních věcí ČR, Akademie výtvarných umění, zahraniční experti a zástupci agentury CzechTourism.

Turisty mají nalákat příběhy, příroda a klenoty republiky.

Turisty mají nalákat příběhy, příroda a klenoty republiky.

FOTO: Archiv CzechTourism

FOTO: Archiv CzechTourism