Od května do září loňského roku se po kanálu plavilo na 65 000 lidí, což je zatím rekordní číslo. Podle ředitele obecně prospěšné činnosti Baťův Kanál Vojtěcha Bártka by letos mohlo ještě mírně růst. "Pro nás je ale důležitější ten vnitřní ukazatel, který nás velmi příjemně překvapil, a to že se v loňském roce oproti předchozím letům zdvojnásobil počet lidí, kteří trávili na Baťově kanále několikadenní pobyt," uvedl.

Přilákat turisty, kteří v okolí vodní cesty vydrží delší čas, by podle něj měla i dvě přístaviště, která se na jaře otevřou. První vzniká přímo v centru Napajedel, druhé pak v Kostelanech nad Moravou. "To je pro nás důležité z toho pohledu, že mezi Starým Městem a Uherským Ostrohem byl dosud úsek, kde se ani nedalo zakotvit," uvedl Bártek. Další přístaviště vzniknou i v Uherském Hradišti a v Rohatci-kolonii.

Z lodi může posádka obdivovat přírodní krásy Slovácka.

:. Z lodi může posádka obdivovat přírodní krásy.

FOTO: PRÁVO - Aleš Fuksa

Cílem propagace vodní cesty, která se letos kromě školních výletů zaměřuje i na firemní klientelu, je propojit kouzlo plavby s nabídkou dalších turistických cílů v jejím okolí. V tomto duchu bude pokračovat i rozšiřování délky okolních cyklotras. Nové asfaltové úseky letos vzniknou mezi Kroměříží a Střížovicemi a v úseku z Otrokovic do Babic.

"Je pro nás důležité, když bude růst doba, kterou lidé na Baťově kanálu tráví. Ale nejen ta, kterou stráví na lodi," doplnil. Bohatší by ale měla být i nabídka plavidel. Další velká výletní loď se sice letos na kanálu neobjeví, půjčovny zato nabídnou několik nových hausbótů, jeden z nich dokonce se solárním pohonem.

Baťův kanál

Baťův kanál
FOTO: www.batuvkanal.cz

Unikátní vodní cesta z Otrokovic do Rohatce, která dříve sloužila k přepravě lignitu z jižní Moravy do Baťových závodů, je nyní obnovená v celé své původní délce. Připravuje se i její prodloužení do Hodonína i Kroměříže, to ale potrvá ještě několik let.

Například stavbu plavební komory v Bělově na Kroměřížsku brzdí posouzení jejího vlivu na životní prostředí. Podle Bártka tak bude možné po kanálu až do Kroměříže v ideálním případě proplout nejdřív v roce 2012. Do Hodonína by měl být splavný do dvou let.