Celkem 17% ze všech prodaných zájezdů po internetu si Češi vybrali v pracovní době mezi 10. a 12. hodinou. Druhou nejčastější hodinou bylo odpoledne mezi 13. a 15. hodinou. Během této doby se prodá 15% všech zájezdů po internetu.Minulý rok tak nejčastěji Češi nakupovali v době svého zaměstnání.

Nejvíce nakupujeme zájezdy v pondělí a úterý

Nejvíce se podle dnů prodávají zájezdy v pondělí, kdy připadá celých 20 % zájezdů. Následuje úterý s 19 % a středa s 18 %. Nejméně se prodávají o víkendu. Na sobotu připadá 6 % a na neděli 8 %. Důvodem je zřejmě to, že lidé o víkendech nebývají v práci a netráví tolik času na internetu.

Z hlediska měsíců jsou nejčastější nákupy zájezdů v červenci s 20 % a srpnu 19 %. Nejméně zájezdů kupují Češi v prosinci 2 % a v listopadu 4 % a v lednu 4 %. Prosinec je nejslabším měsícem pro nákupy zájezdů hlavně kvůli vánočním dárkům. Lidé se více zaměřují na nákupy elektroniky a oblečení. Navíc lidé nakupují po internetu častěji Last minute než First minute.

Po internetu se zájezdy prodávají stále víc

"Celkově prodej zájezdů po internetu roste. Minulý rok se prodalo 26 % všech zájezdů, což představuje meziroční nárůst o 6 %. Přes internet se tak prodalo asi 600 000 zájezdů za čtyři miliardy korun," potvrzuje Tomio Okamura, člen prezidia a mluvčí  Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.

Oproti Evropské unii se prodá po internetu průměrně 35 % všech zájezdů a v USA lidé nakupují tímto způsobem celých 40 % všech zájezdů. Podle dosavadního trendu je zřejmé, že prodej zájezdů přes internet bude v nejbližších letech stoupat.

Cestovní kanceláře v České republice celkem prodaly za minulý rok 2,3 miliónu zájezdů, z toho asi 100 000 tuzemských a 50 000 do zahraničí, za 15 miliard Kč. Prodalo se o 5 % zájezdů více než předloni.